Urbans krokar......

Publicerad 2015-01-23 07:25:41 i Allmänt,

Urban Olofsson från Skellefteå har tävlat sedan 1990, han är 36 år och sambo med Annhelen och de har två pojkar, Alfred 3 år och Vilgot 5 månader.
1992 började han göra egna krokar efter eget koncept, och folk blev som galna och ville ha krok, och på den vägen är det. Så i dagsläget så är det fullt upp och den krok som säljs mest är Jämtkroken. Med  den vann Urban på Ottsjön, Jämtland en påsktävling och segervikten låg på över 13,6 kilo.
På senare år så har chenille- krokarna blivit mer populära och som alltid Utrotaren.
Urban tävlar så mycket som han hinner, inte så lätt med familj och två barn. Då åker han ofta tillsammans med kompisen Björn som jag tidigare skrivit om.
Dart Vader är en ny liten "herre" som ser spännande ut och nedanför ser vi hur det kan vara en kväll i verkstaden.
Urban gör även egna spön och mormyskor. Idag så kommer nog ett efterlängtat paket till Thörne från Urban, och i morgon så har Dalarna DM-serie 2 på Byrviken, Leksand. Då kanske lite nya krokar får blötas och testas, så se upp! I morgon stängs även tävlingsvattnen till SM av på Runn och Ösjön. Ha en trevlig helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela