Uppladdning......

Publicerad 2015-03-25 11:17:00 i Allmänt,

Ja, på lördag är det en av årets viktigaste tävlingar "stora" DM i pimpel för Dalarna. Vi skall till Malung och Öjesjön. En sjö som jag aldrig varit på och när jag kollade kartan så såg jag att det var många öar och sund.
Brr, för mig känns det lite läskigt med tanke på vårisarna och det väder vi haft sista veckorna. I morgon och på fredag skulle det komma snö, vilket gör det ännu värre då man inte ser svaga ställen. Man kanske får ta rygg på någon som väger mer än mig.....och det är väl inte så många, hehe.
 
Igår kväll så skulle Malung ha möte, och nu är det bestämt att det blir Öjesjön, med start vid Hånäset, tävling mellan 10-14. Jag ser fram emot att få ge allt.
Var ju lite kaxig i början av säsongen och startade i damklassen på Dm -serien, vilket jag nu kan ångra. Hade haft 3 stycken ettor i damveteranklassen annars, och då redan varit klar för SM i Lycksele. Men nu måste jag fullfölja damklassen och vi har Camilla från Skinnkroken som redan är klar via Dm-serien. Så vi är många som tävlar om resterande två platser.
Uppladdningen har varit vila, akupunktur och nya tester av olika mediciner för att lindra värken, källvatten, healing, meditation och "rätt" kost.För övrigt så laddar jag även för Jämtlandsresan till Sjöboda i Hammerdal och alla roliga tävlingar under påsken. Har plockat fram diverse kläder för alla väder. Fiskeprylar för all typ av fiske, och även handdukar för mörtfiske. Vad som sedan åker ner i väskan får vi se.
 
Efter Jämtland så blir det hem och tvätta fiskekläder för sen bär det av till SM i pimpel i Norsjö, som troligtvis blir sista tävlingarna för året.Fixat kattvakt som kan bo här hemma. Det blev ju ingen buss ifrån Dalarna utan vi har sådan tur att vi är fem stycken som får åka med bussen som kommer från Nora. När jag ringde samma hotell som de ska bo på och som PO veckan innan bokat av 10 bäddar på. Så hade jag sådan tur att det fanns ett dubbelrum till Linda-Maria och mig och ett trebäddsrum till Jonas, Berndt och Patrik.Det ska bli så roligt, men tuffa dagar och resor, man skulle nog ha en egen massör med sig.
 
Ett tag tänkte jag ta med min massagebänk till Hammerdal, för att själv bli  "knådad" och även erbjuda behandlingar. Men man kan inte få med sig allt, utan det får bli linniment och diverse hjälpmedel, även flytande.
 
 
Ha en bra dag, igår hörde jag koltrasten så nu är det Vår.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela