Earth Day......

Publicerad 2016-04-23 09:20:11 i Allmänt,

Igår så var det Earth Day, man får sig ännu en tankeställare vad gör vi med vår jord. Såg filmer på facebook där tonvis med fisk dör i våra hav, skrämmande. När skall de som styr "världen" vakna?!
Det här är min Moder Jord, en gudinna som är köpt i Glastonbury och den innehåller hela skapelseberättelsen, växter, djur, hav och land.Just nu sitter hon i en skål omgiven av olika sorters stenar ,en riktig kraftplats.
 
Man kan som sagt undra varför det tillåts GMO, genmanupulerad mat, chemtrails, experiment på djur, skövling av skogar, djurarter som dör ut.Ja tyvärr går det rabbla upp mycket mer.När vi egentligen skulle lägga fokus på vår självläkande kropp och att äta rätt mat och vitaminer och vara rädd om djur och natur.
 
Det som också är skrämmande är sockrets utvecklingen, samt att nästan allt vi äter så finns det socker i.Socker är beroendeframkallande och triggar igång hjärnan och man vill bara ha mer.
 
Gluten och laktos är också en hälsorisk vilket kan ge diverse problem med våra magar, huden m.m. Själv så försöker jag verkligen att tänka på vad jag köper. Det mesta är ekologiskt och jag tänker på varifrån kött,fläsk och fisk kommer ifrån.Jag har kunnat sluta äta alla mina mediciner just för att jag ändrat på maten och börjat ta vitaminer och annat smått o gott, berättar mer om det en annan gång.
Handtag,famntag,klapp eller kyss. Vad är det för farligt med att ta någon i handen? Nej, mänskligheten behöver mer villkorslös kärlek, vi borde kramas mer. Ge varandra mer beröm, le och skratta mer, att tänka och vara mer positiv. Mer kramar till folket!
Idag fyller Niklas år och sista April fyller Tuva mitt barnbarn 4 år,Så idag skall vi fira dessa två med fika här hemma, eftersom jag har mer plats än sönerna. Tänkte inte på att det också kommer bli en hyllning till Prince, med inslag av purple. Skall bli trevligt att träffas, så välkomna Niklas,Pantea,Mikael,Stefan,Dennis,Tuva och farmor Elna!
Det är en vacker fullmåne vi har just nu och igår var det även ett vackert norrsken som gick i grönt, i morgon blir det en utflykt till hälsomässan i Rättvik. Trevlig helg,KRAM!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela