Lite smått och gott.......

Publicerad 2016-04-17 11:21:00 i Allmänt,

Här är mina bilder från årets SM i pimpel
 
Lastat av all packning och väntar att Niklas skall komma tillbaka efter att ha parkerat bilen.
Jonas anländer efter att ha varit och hämtat larverna.och lämnat sin bil.
Mitt halsband för dagen med en kraftig bergkristall och akvamarin (står för vatten), dalahäst ,hjärtan.
 
 
Bussen från Malung med reklam inför sommaren dansbandsvecka.
Solnedgång över Örtäskbygden och snart framme i Lycksele.
 
 
 
Hotell Lappland där vi bodde med lyxiga stora rum med egen bastu.
Fin skulptur på bron......
Torkar en del av de spön som var med. Haha tomma tub med salva kom visst också med.Den har smörjt min senaste tatuering med. Ni kanske får se den när den är klar.
 
Taktik inne hos Dan, med Jonas,Niklas, Hans och Erik.
 
Utsikt från matsalen på hotellet, åt en Norrlandsplanka med delikatesser och en lokal  öl.
Snygg ljusstake, 
 
Lång backe ner mot starten vid bygdegården och extra lång när man skull upp till bussen två gånger, först med fiskegrejerna och sedan efter prisutdelningen.
 
 
Södra änden av Örträsksjön, på väg ner till starten.
 
Kontroll av kontarna innnanutgången.
 
Lite nervös och mycket laddad, pappas hemmagjorda broddar sitter på, De är cirka 30 år gamla, men håller än. Jag har bara bytt en del remmar ,plattor och skruv. Det gällar att varje år smörja in dem med matolja och alltid hänga upp dem på tork efter blöta tävlingar.
Niklas redo att springa långt, utan broddar och det gick bra med det ytlagret av is som fanns på sjön.
Här börjar jag och lite längre bort Faluns juniortjejer.
Öppet vatten längre bort, synd att inte gränsen satt lite längre bort.
Gränsen med pinnar och band, längre bort sitter gänget från Nora med Nisse, segrare i HV.
Kicki strålar lika som solen denna dag och hon är laddad till tusen.
 
Vy mot västra landet, dit jag tänkte gå från början.
Örträsksjön med utsikt mot udden vid  starten och norra delen "stuur vaa"
 
Har pimpat konten med kanintofsar i vitt och svart, yin yang. Balans kvinnligt och manligt.
Mitt mälarspö från 80-talet,som jag  lyckades få min 24.grammare på.
Mitt och lagets resultat.
Jag hade med mig näsdukar som jag sytt när jag var 8-10 år gammal, tänkte att de kunde ge en lite extra tur.
Utsikt från bussen straxt innan Högakustenbron-
Långt därborta är bron.
 
När jag sen kommer hem natten mot måndagen och packat upp allt så tänkte jag ta en sängfösare, Men det blev motsatt effekt,jag blev pigg. Så det blev några till och genomgång av sjökartor och resultatlistor.I morgon sammanfattar jag lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela