Läkeväxter......

Publicerad 2016-08-12 07:59:00 i Allmänt,

Då jag ända sedan i början av 80-talet har haft problem med värk i nacke,axlar och skuldror m.m. så har jag nog provat allt som går inom svensk sjukvård. Kommer ihåg hur jag 1984 var sjukskriven en längre tid och åt så starka värktabletter att jag låg och sov hela dagarna. Jag var ensamstående med mina två äldsta grabbar, som var 7 och 5 år.Vi bodde i Lina Hage i Södertälje och när jag lämnat dem på fritids och dagis så kunde jag sova igen. Lina Hage var precis nybyggt och vi kunde gå till dagis och fritids, för jag var nog ingen bra bilförare då.
 
Som sagt jag har provat det mesta inom medicin och sjukgymnastik, men det mesta med bara tillfällig lindring.Inom sjukgymnastik har jag provat leromslag, laser, ultraljud,massage, akupunktur med elstötar. Det sistnämnda har hjälpt mig tillfälligt. Sedan har jag styrketränat i omgångar men inte blivit hjälpt. Jag har ju även diagnosen fibromyalgi, så träningen har bara gjort mig sämre med mer värk.
 
Så jag blev sökande på den alternativa vägen, med healing, massage och alternativa shamanska kurser, där man verkligen går till botten med hela ens liv. Man skalar av lager efter lager och går igenom relationer till mamma, pappa, syskon, män, barn och många livserfarenheter. Vi gjorde olika övningar och meditationer i naturen med träd,trumresor, och nattliga utesittningar.Har även provat frigörande dans, andning och läkning genom färger Aurasoma. Så jag har verkligen sett och upplevt alla känslomässiga tillstånd.
Mina första egna plockade växter som torkas till te.
 
Jag har googlat och läst mycket, så efter alla år med mediciner så har jag kunnat sluta med dem. Tar bara någon värktablett om jag får "ny" jobbig värk. Idag äter jag mest kosttillskott och dricker "silvervatten".
 
Kolloidalt silver är en produkt som egentligen renar vatten men som mer och mer används för hjälp vid sjukdommar och sår, eksem m.m. Sedan blandar jag upp ett pulver som heter MSM i vatten och tar det till C-vitamin. Det hjälper kroppen att läka i både muskler och skelett. Andra kosttillskott som jag tar är zink, selen, kelp och till kvällen magnesium,kalcium och D-vitamin. Dricker även citronvatten, chaga-te  och andra örtteer. Har så gott som slutat med socker, mjölk och vitt mjöl. Men denna sommar har jag syndat mycket med det, vilket gjort att jag fått mer värk i leder och muskler. Så första steget att bli frisk är att dra ner på sockret, vitt mjöl och mjölk.
 
I sommras så gick jag en två-dagars kurs i läkeväxter, där vi fick lära oss mycket om olika växter och deras användnings områden. Vi tog promenader och blev visade de olika växterna och var de växte. Vi fick även koka ringblomssalva och aloeverakräm. Mycket intressant, så nu håller jag på att fylla på förråden med torkade växter, gör tinkturer och oljor. Så visst lär man så länge man lever, kanske  att jag blir den där gamla kloka gumman till slut. Om någon har frågor så hör gärna av er på en kommentar så kan vi hålla kontakten via mail.
Här ovan lite foton från kursen om Läkeväxter och för övrigt så är det  idag Dagen före Dagen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela