Lite till.......

Publicerad 2016-08-17 13:08:51 i Allmänt,

 
Ja, då var det vardag igen och all spänning över inför bröllop och min rapp, som jag varit så nervös för, puusst. Men det gick bra och många som jag inte ens sett tidigare eller kände kom fram och berömde mig.Den innehöll 21 verser om hur de möttes och deras liv, samt tack för mat, välkomnande av Pantea och hennes familj och på slutet en skål, Här nedan är musiken jag valt som även innehåller skratt, lyssna via youtube om du vill.
Lägger ut lite fler bilder från bröllopet och efter alla tal så öppna man upp till uterummet som var inklätt i röda tyger,lampor, låga soffor och bord med massor av ljus, kandelaber och en eld som brann.Mysigt att bara sitta och prata lite i lugn och ro, för utanför var det full fart på dansgolvet och egen discjockey fanns på plats.Så jag hade ju inte tid att sitta ner.......
 
 
Vi hade en otrolig tur med vädret denna dag, med sol och ganska varmt på dagen. Först när vi väntade på brudparet så började det dugga lite.På kvällen åskade det lite och spöregnade, Men allt var ju under tak så en perfekt lokal att vara i. På fredagen hade de även fått låna några värmeaggregat, Så det var nog bara de som rökte som kanske frös.
 
Man skymtar brudparet och maten är på gång, i alla fall är riset snart kokt, mycket god paella med goda räkor,musslor och kräftor.Duktige festfixaren Daniel.
 
Pantea och hennes pappa väntar på musiken till öppningsdansen och Niklas skymtar mellan dem...
 
Detta var vad som fanns i de små paketen som stod vid varje tallrik, mycket genomtänkt och säkert många som behövde dagen efter. Hehe, om man kom ihåg att ta med dem hem.
 
 Fotade i en av gluggarna under fredagen och även på lördagkvällen, nu med regnstänk på kanten och in mot mysrummet.
 
 
Jag är tacksam att få ha upplevt dessa dag tillsammans med alla ,men nu är det vardag igen och ikväll metartävling i Torsång och i morgon ceremonikväll i fullmånens sken med andra kvinnor i Frostbrunnsdalen.
Vi hörs....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela