Årsmöte.....

Publicerad 2016-12-15 20:39:00 i Allmänt,

Igårkväll så var det årsmöte för Borlänge Sportfiskeklubb i Strandbro  bygdegård. Den ligger en bit utanför staden mot Romme Alpin. 
Kom dit lite tidigt och kunde inte låta bli att ta kort på den vackra fullmånen.
 Årsmötesförhandlingar och prisutdelning stod på programmet.Som vanligt bjöds det på varm glögg och pepparkakor och efter mötet bjöds det på smörgås och dricka.
 
Mötet gick bra, vissa frågetecken förklarades och andra förblir frågetecken ett tag till.Jonas rapporterade om Sportfiskarnas möte i Stockholm . Jag påminde om de förändringar till 2017, som jag läst mig till.
Att man börjar med 3-mannalag på DM i pimpel och traditionellt mete från 2017.Alla över 70 år får använda elborr med skruvdragare, för de som är yngre då måste man inneha handikappkort .
 Efter mötet och smörgåsarna så hölls prisutdelning för Traditionellt mete, där två av tre tävlingar räknas. Jag hade turen med mig på tredje och avgörande tävlingen och vann sammanlagt i damklassen.
 
Klubben har även ett special-km i mete, då får man använda vanliga metspön och kastspö, samt mäskning. I år provade man att åka med på Grängesfirrens bussresa till Västerås.Det blev inget vidare intresse utan det var bara tre som åkte med, varav två tävlingsledare med gratis startkort. Men två pokaler delades ändå ut....
Våra Km i pimpel släpar efter och det tredje och sista kommer att hållas så snart som möjligt.
Vi har tidigare genom åren haft Km i Internationellt mete. Förra året hölls bara en av tre tävlingar och i år har det inte arrangerats någon.Jonas och Tommy förklarade att det inte fanns någon tid.......Lovade dock bättring till nästa år, vi ligger ju 5 stycken efter , plus tre nya. Kanske får jag användning av det keepnet som jag köpte förra året.
Jonas informerade om nya klubbkläder till vintern och pris på dessa. Sedan kan klubben gå in och sponsra lite, när de bestämt det.
 
När de flesta åkt hem återstod lite disk, hopplockning av bord och stolar.Samt dammsugning och torkning av golv. Jag torkade alla golv , vilket kändes i morse när jag försökte kliva ur sängen.Jaja, det går över.
 

Kommentarer

Postat av: Gun-Britt Högander

Publicerad 2016-12-15 22:18:17

Synd att fiske resan i februari inte togs upp för där hade vi kunnat vara fler och guppa på sjön mellan Sverige och Åland ❤❤
Mvh storfiskaren g-b

Svar: Ja, men det är inte försent att boka till fiskekryssningen den 4/2-5/2.Så vi kanske ses där.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela