Blogga eller inte blogga.......

Publicerad 2016-12-06 08:35:40 i Allmänt,

Blogga eller inte blogga det är frågan?Jag har ju skrivit nu i över tre års tid. Ibland långa inlägg och ibland korta och många dagar ingenting.
Har ju samtidigt märkt att vänner inte ringer till mig lika ofta som innan. När vi sen pratar och jag berättar något så svarar de att man läst det på bloggen.Lite tråkigt när telefonen bara går i en riktning. Så detta är medaljens baksida.
 
Men fortfarande är det ju roligt att skriva och berätta om gamla och nya upplevelser. För er som undrar så tjänar jag inte ett öre på detta. Jag har heller inga egna sponsorer, varken inom fiske eller annat. Utan den reklam som visas, vet jag inte hur, varför eller hur man tar bort. Bara att gilla läget och jag hankar mig fram.
Något jag följer varje dag är årets julkalender på TV 1. Tycker att den är helt i min smak med magi, gamla böcker och experiment med formler, m.m.
 
I morse pratades det om älvring av magiska stenar, flugsvamp och kvistar av silvergran, trollkors och häxsalva. Älvringar och portaler finns ju naturligt ute, det gäller bara att ha sina sinnen öppna.
Trollkors är ju ett "kors" som inte ser ut som ett vanligt kors och skall skydda den som bär det.Annars så kan det hängas upp för beskydd i hemmet, och mycket annat.
För några år sedan när jag gick en "häxkurs" så var det en deltagare som hade en vän som jobbade med silversmide. Så då kunde vi beställa trollkors av henne. Stenar har jag ju både inne och ute, som smycken, lampor m.m.Häxsalva har jag ju linnement, som jag köpt. Sedan har jag en massa olika salvor och oljor som jag på magiskt och rituellt sätt blandat och använder vid olika tillfällen.
 
Så nu fattas det bara några kvistar av silvergran, så kan jag hoppa genom låsta dörrar, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela