En vecka av sorg......

Publicerad 2016-12-20 12:41:00 i Allmänt,

Förra måndagen var jag iväg till veterinären och tog bort katten Chilla.
Hon har bott hos mig i över 3 år och innan dess när Niklas varit på Cypern en längre tid. Det är hans katt, men när de skaffade valpen Stella så gillade inte Chilla det. Utan rev sönder Stellas öra när hon ville leka.
Så hon fick flytta hem till mig. Hon skulle ha blivit 11 år i början av 2017. 
Har tidigare varit utekatt och fått två kullar med ungar, när hon bodde med Niklas hos hans pappa.Sedan 2010 innekatt med favoritplatser i fönster och på balkongen.
En mycket social katt som mötte mig i dörren och nyfiken när man fick gäster. Satt ofta och kollade in oss när vi åt mat eller fikade. Så var det, en ära för mig att få bo hos henne.
Vi hade ett särskilt språk med varandra och hon låg ofta på mitt bröst, morgon och kväll. När jag slickade mig om munnen stack hon direkt ut i köket....för då var det mat på gång.
Sista tiden har hon druckit mycket vatten och kissat inne, lite här och där. Så Niklas och jag var till veterinären med henne. Där togs det blodprover som visade på dåliga njurvärden.Så vi köpte ett speciellt torrfoder som hon skulle äta. Hon fick även vanlig mat, men blev bara tröttare och åt mindre och mindre. Så för hennes egen skull fick vi ta det jobbiga beslutet om avlivning.
Så nu är det väldigt tomt här hemma, men vet att hon har det bra där hon är nu.......
Ja, livet går vidare.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela