Lyckat.......

Publicerad 2016-12-02 06:39:00 i Allmänt,

Igårkväll höll jag i en guidad meditation här hemma hos mig.Det är ju inte första gången, men första gången som jag bjuder in till det via min sida Rosage,som jag har på Facebook.
Kvällens tema var Moder Jord, stenar och kristaller.Jag hade dukat upp med egna stenar, kluster, kristaller, smycken,levande ljus och ljusslinga.Jag berättade lite om de olika stenarna och vi diskuterade Moder Jord och vad man kan göra för att hjälpa till själv att rädda henne.Vi talade också om hur viktigt det är att rena stenar och framförallt smycken som kan dra åt sig dåliga energier. Som kan göra oss trötta och i obalans, samt hur man laddar dem med ny energi.
Denna Moder Jord har jag köpt i England och den innehåller skapelseberättelsen för, djur, växter och de olika haven, jordklotet  m.m.
Det här är målade stenar från en typ av årshjul med elementen eld, vatten, jord och luft och olika gudinnor.
Den här kvällen var vi bara fyra av mina närmaste vänner inklusive mig själv.Jag guidade dem in i en meditation, som en saga, där de hamnade i en kristallgrotta.Mer tänker jag inte avslöja.
 
Sedan fick de välja varsin sten ur en påse, som de fick ta med sig hem.Det blev så bra och passande beskrivning till var och en.De fick även dra varsitt tarotkort som också stämde in bra på dem och deras liv just nu. Här nedan syns även olika stenlyktor,agatägg, täljstenskuber som man kan frysa och ha i drinkar eller whiskey m.m.
Vi fikade och jag bjöd på kladdkaka,glass och te eller kaffe. Förutom meditationen till musik, så var det många historier från livet och mycket skratt.Katten Chilla satt och övervakade oss, som vanligt när jag har gäster. En lyckad kväll med andra ord, nästa gång blir i Januari efter alla helger.
Chilla kollade in när jag dukade upp innan gästerna kom, nyfiken katt.
 
Nu i helgen så är det premiär i pimpel för många som kommer att åka upp på HD-cupen. Härjedalen och Dalarna, eller rättare sagt Svegs Sfk och Ovansiljan Sfk arrangerar cup på två dagar. Sveg startar på lördagen och Ovansiljan på söndagen ovanför Noppikoski.Man tävlar i 5 olika klasser, herr, dam, herrveteran, damveteran och junior.
Men jag blir hemma, har annat att pyssla med, då jag varit bortrest så länge.Sedan är det ju alltid problem med skjuts och samåkning härifrån. Skitfiske på Er och må bästa damer, herrar och junior vinna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela