Shopping....

Publicerad 2016-12-08 20:48:33 i Allmänt,

Shopping i Huay Yang är väl inte som på charteställen. Men det kommer fler och fler ställen som säljer klänningar, blusar , t-shirt och barnkläder. Sedan finns ju marknaden uppe vid Burmagränsen och en marknad på andra sidan motorvägen.
Den skulle vi åka till en dag och då åker man helst vägen som går under motorvägen. Men eftersom det regnat så mycket denna höst så var det översvämmning där. Så vi vände.
Köpte lite smycken,ett bälte och slevar av cocosnötskal, m.m.Slevarna blir perfekt att ha när jag bereder kaninskinn.
Lite kläder och en baddräkt.
Yogamatta,rökelser och en handväska av ormskinn.Chon som sålde väskan ville knappt ta i den, så hon blev nog glad när jag köpte den.
Ja, det är billigt i Thailand passade även på att köpa lite presenter och julklappar till barnbarnen.
Den här var nog den dyraste men en fin symbol för Thailand.Som vanligt så fick jag lämna kvar 2 badlakan och lite kläder och väskan vägde 19,1 kilo. Tur att jag slapp väga handbagaget.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela