Det hade ju varit kul.......

Publicerad 2016-02-12 19:16:29 i Allmänt,

Ja det hade ju varit kul att åter få tävla på Storsjön, vid Bovik och Årsunda.Jag har nog inte fiskat där sedan i slutet av 90-talet.
Men jag måste kasta in handduken igen, min kropp säger ifrån. Lång,lång förkylning med hosta, är även tungandad och lite feber ibland. Så något skit har jag i kroppen. Skulle väl varit till doktorn, men jag har ju varit/är sjuk, hehe. Men inser ju själv att jag måste gå om jag inte är bättre efter helgen. 
Storsjön har jag alltid tyckt att det varit en rolig sjö att pimpla på, med ganska höga vikter. Sedan tog ju gösen över och pimpeltävlingarna tog slut. Roligt att läsa om att abborrarna växt till sig och att man kan få ihop bra vikter på de tävlingar som anordnats de senaste åren.
Trevligt att Thomas och hans gäng kommit igång och arrangerar tävlingar och nu till helgen en cup-tävling över Lördag och Söndag, med enskilda tävlingar båda dagarna.Lite tråkigt att dessa tävlingar krockar med flera DM-tävlingar i distrikten runt om, men hoppas att det kommer många tävlande ändå. Jag hade verkligen sett fram emot dessa tävlingar, men måste även inse att jag inte är någon ungdom längre. Utan nu måste jag tänka lite längre, och nästa helg har vi i Dalarna stora DM och lag, som är en av de viktigaste tävlingarna i år.
Hur sonen Niklas gör i helgen är inte riktigt klart än, det är ju inte kul att sitta och åka ensam till tävlingarna. Sen har ju han även en kompis som brukar ismeta och på söndag spelar han cupfotboll.
 
 
Nästa gång jag skriver skall jag berätta om Knutte och hans gäng. Vi hörs, var rädda om Er och kom ihåg isdubbarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela