Dalarnas DM-serie 1 och 2.....

Publicerad 2016-01-25 11:48:00 i Allmänt,

I lördags så var det dags för första tävlingen i Dalarnas DM-serie på Kättbosjön. Ovansiljans SFK stod som arrangör, då isen var för dålig på Byrviken,Leksand.
 
Lite osäkert hur långt jag skulle orka gå med min tilltagande hosta, men det gick bra att gå och jag kom upp på ett skoterspår som tog mig ut till öarna. Det var mycket vatten på isen där jag var, som gjorde skryllan extra tung. Fisket skulle visa sig vara trögt och det blev att borra många hål. Där det fanns fisk så nappade de på en gång, ingen idé att sitta någon längre stund i hålen.Kämpade till slut ihop 2256 gram som räckte till en andra plats i damveteraner.Stor eloge till Ovansiljans SFK som redan lördagkväll la ut resultaten på facebook,yngre och äldre veteraner är sammanslagna så jag är lite osäker på en del resultat i själva DM.
 
Herrjunior Kevin     759 gr
 
Dam:       Eva Mörlin 2531 gr, Linda-Maria 1954 gr, Jessica Wilhelmsson  1305 gr
 
Damvet    Anna-Lena Björkman 3096 gr, Rosie Thörne  2256 gr,
                Lillemor Arvidsson  2164 gr ( ÅDV),Kristina Asp 1425 gr(ÅDV),
                Ellen Jonsson 1230 gr, Ingrid Järnberg  887 gr  (ÄDV).
 
Herr        Stefan Degerman  5761 gr  ( dagens högsta vikt), Kenneth Lilja 4700 gr,
               Börre Omang  4663 gr
 
Herrvet    S-O Holmberg 4690 gr,Tomas Jansson 3960 gr,
              Jörgen Andersson 3923 gr,Kurt Mattsson 3897 gr   
     
 
DM-serie 2 på Barken, med Smedjebackens SFK som arrangör och även de var ute med resultatet på kvällen. Här kan ni läsa hela resultaten www.smedjebackenssfk.se  Våra DM är öppna tävlingar så den här dagen var det många tävlande utanför Dalarna som var med. Detta trots två andra stora tävlingar, en på Mälaren där Stäkets SF stod som arrangör och en tävling på Hjälmaren med höga vikter. Jesper Dyberg vann på nästan 29 kilo abborre och fick gå iland efter 3 timmar. Slaget om Mälaren vanns av Anssi Lehtevä,med dagens högsta vikt 13 650 gram.
 
Här kommer en del av resultaten från Dalarnas DM 2
 
Damjun        Alexandra Back-Malm   0  
 
Y Herrjun     Oskar Wallin   266 gr  
 
Ä Herrjun     Erik Bjurström   985 gr
 
D                Linda-Maria Lundin 3017 g, Lotta Engvall  2512 gr  (ej DM),
                  Camilla Einarsson 1340 gr, Eva Mörlin  546 gr
 
Herr            Jonas Gustafsson 4903 gr (dagens högsta vikt),Stefan Green 4677 gr,
                  Per Morelius 4602 gr
 
DV              Rosie Thörne 2794 gr, Anna-Lena Björkman 1925 gr,
                  Yvonne Wallin 1755 gr
 
HV             Mago Göransson 3319 gr,Göte Sjölin 2397 gr,
                  Krister Bergman  2168 gr
 
ÄDV          Marianne Sjödin 1346 gr (ej DM), Viveka Jernberg  1117 gr,
                 Britten Thoor 972 gr, Lillemor Arvidsson   686 gr
 
ÄHV         K-E Gustavsson 3830 gr, Kjell Hellström 3082 gr,
                Håkan Olsson 3017 gr
               
Snett och vint, men det bjuder jag på......Idag är det lite synd om Rosie, efter en sömnlös natt så har förkylningen brutit ut. Så jag är nog lika sjuk som ni karlar brukar vara när ni är förkylda. Lite småfebrig, en näsa som rinner, kli i halsen,hostar och nyser. Atjjoo,atjjoo,prosit. Men det ska bli gott med abborre till middag,smile......
God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela