Mästarmärke.........

Publicerad 2016-01-03 12:09:27 i Allmänt,

 
 
I slutet av November hade Södertälje SFK sitt årsmöte och då var det åter dags att dela ut ett Mästarmärke, en numrerad plakett och ett broderat tygmärke.
Denna gång var det min syster Monika Rytterlunds tur att mottaga detta fina märke och plakett.
Så ett stort Grattis Monika som fick nummer 27 på sin plakett!
För att få märket så måste man samla poäng på klubbens interna tävlingar,KM,DM samt SM och komma upp i en summa av 200 poäng.Första gången det delades ut Mästarmärken var på klubbens 20-årsjubileum 1984 och vi var 8 stycken som kommit upp i 200 poäng eller mer.De delades ut i den ordning som man kommit upp i summa, och själv har jag nummer 4.Här nedan är vi från prisutdelningen 1984.
Från vänster Ann-Mari Olsson nr 5,Sören Ritzen (Johansson) nr 6,Rosi Thim (Rosie Thörne) nr 4, Peter Olsson nr 3, Ivar Södergran nr 8, Britta Axh nr 2, Sven-Erik Olsson nr 1 och Arto Jumisko nr 7.
Man delade även ut Hedersplaketter för arbete inom klubben och pappa Gunnar Andersson fick nummer 1 på sin plakett, då han varit ordförande under många år. Här får han den av dåvarande ordförande Rolf Simonsson.
Som sagt nu har man delat ut 27 stycken sammanlagt och den första som kom upp i summan 200 var Sven-Erik Olsson 1977. Hela familjen Olsson fick varsin plakett vid den första utdelningen 1984. Även pappa fick en med nummer 10,1986, så vi är  tre i min familj som har fått utmärkelsen.Hur många poäng totalt som jag och pappa kom upp i under vår tid i klubben vet jag inte.
Vi är 7 damer som blivit tilldelade denna plakett i denna ordning Britta Axh, Rosie,Ann-Mari Olsson, Britt Nyström, Terttu Nevalainen, Lisbeth Ljungström och Monika Rytterlund.
Ett tag hade jag tygmärket fastsytt på min fiskejacka, men det blev tyvärr väldigt slitet då.
 
Den allra högsta poängen i sammanhanget har Timo Jumisko med hela 1422 poäng. Han har nummer 9 på sin plakett. Tvåa på listan är broder Arto Jumisko med 1405 och trea ligger Bengt-Ole Boman på 838 poäng.
 
Det finns många kända namn på listan över alla utdelade plaketter och det är bara att gratulera och ni som står på tur att uppnå dessa 200 poäng, kämpa på.
 
Det här var lite ord från en gammal medlem som saknar tiden och sammanhållningen i Södertälje SFK.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela