Minnespris........

Publicerad 2016-01-31 12:55:25 i Allmänt,

Jag är osäker på vilket år som Sportfiskarna införde att man som arrangör för SM även skulle ha ett minnespris.Nu för tiden så skall det delas ut till  minst 5% av de startande på tävlingen och godkännas av förbundsrepresentanten.
 
Det första minnespriset som jag kommer ihåg är från SM i pimpel 1978. Det var Stockholmsdistriktet som stod som arrangör och Södertälje SFK som genomförde tävlingen på sjön Vällingen.Minnespriset var en stor krok på en sammetsbeklädd träbricka som man kunde hänga på väggen, med en guldtext. Tyvärr har jag försökt fylla i med ny färg, så årtalet är väldigt suddigt.Fick märket för att jag jobbade med under SM.
Sedan har vi de fina keramiktallrikarna där östergötland var först ut 1981. När Södertälje skulle arrangera 1982 så vet jag att pappa var i kontakt med de som designade och gjorde tallrikarna och övertalade dem att göra även till SM-82. De är snarlika och sedan hängde Torshälla på 1988 med samma typ av tallrik.
 
 
Här nedan kommer några andra alternativ.
 
De här är ur mammas samling, som tagit många medaljer i lag på Pimpel-SM.
Den här nedanför kanske är ett av mammas lagpris och det finns även en fin graverad kniv ifrån Luleå
 
 
 
Här kommer några av de senaste årens SM och de är mina egna.
 
Ja det finns ju många varianter genom åren och jag har även flera från kustfiske och traditionellt mete.Till årets SM i pimpel i Lycksele så kommer det att vara en beteslåda med årets logga på. Tänker inte kommentera det, men inget man hänger på väggen eller ställer in i bokhyllan. Men naturligtvis satsar jag på att få en sådan, alla vill väl vara i topp, och helst överst på pallen.
Fortsätter att kurera mig för till nästa helg så har vi DM-serie 3. Det ska även bli roligt att få rapporter från tävlingen på Drevviken, Stockholmsmästerskapet och Pimpelsports Cup nr 2.
På Drevviken har jag tävlat flera gånger för länge sedan och vann DM i pimpel 1969.Ha en fortsatt bra dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela