Fortsättning på Midsommar 2016.....

Publicerad 2016-07-12 11:44:35 i Allmänt,

När Ove lagt till vid bryggan i Tomnäs, så fick vi skjuts upp till stugan av "granndottern" och de som kunde köra åkte i sina bilar. När vi kom till stugan så var det dags för lite trekamp, och även kaptenen fick ta sin efterlängtade öl.
 
 
Tävlingarna består av att kasta en liten ring som sitter på ett snöre och den ringen skall fastna i en liten krok/hängare som sitter på en tall. En viss teknik för att få bästa schwung och vi hade en domare till alla tävlingarna. Dock med en stor makt som alla domare har och det delades ut en hel del gula kort. Andra momentet var att kasta större stålringar runt en hög pinne. Där tog jag till en ny teknik och satte de första två, men sen fungerade inte mina armar och axlar längre.
Första priset var en Thailandsresa,hhrrmm.... och inför sista tävlingen som var " chouubakka" så hade en del redan ringt för att växla in reskassa.Men som alltid sätter det stor press på deltagarna och tävlingsnerverna slog till.
Osäker om jag stavade namnet rätt på spelet, men det gäller att pricka in så många brickor i de olika båsen, och har man brickor i alla fyra båsen så får man extra poäng. Svårt och man får ta i för kung och fosterland. Hur som helst så fick vi en bästa kvinna och man efter de tre grenarna och resebolaget hade under tiden gått i konkurs...så det blev inga priser,och jag blev nog sist, haha.
 
Sedan var det dags för grillning och annat skoj, bland annat så hade Ove guidning i muséet som hans mamma så fint har gjort i ordning. Mycket nostalgi med många gamla saker som sparats genom åren. Tror att det var 10 personer inne samtidigt på guidningen i det lilla huset, som kanske var 2x2 meter,
 
Trevlig dag och kväll och för de som skulle ta taxi hem så var det telefonkö och väntetid på taxi i en timme. Själv skulle jag sova i Anexet, ungefär som på sällskapsresan när de är i Alperna. Öppet fönster med myggnät på och sjöutsikt över Ösjön, så sov jag som en stock, ända tills skatorna började bråka med kråkorna och hoppa på taket. Prick klockan 05.00 så gal grannens tupp och sedan var det svårt att somna om.
 
Fortsättning följer....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela