Målare och tapetserare, m.m.....

Publicerad 2016-06-12 08:25:40 i Allmänt,

Vem gör vad? Jo en målare målar och tapetserar och en tapetserare klär om möbler. Jag har försökt utöva båda dessa yrken senaste veckorna.Jag hade ett balkonggolv som inte såg så roligt ut, så jag köpte lite specialtvätt och lasyr. Sen blev det att krypa på alla fyra och försöka att inte måla in sig i ett hörn,haha.
Det funkade bra och här kommer några foton före och efter. Den som var mest fundersam var katten Chilla som inte fick gå ut på balkongen under några dagar. Gammelkatt som hon är så var hon lite sur.
Hängde upp gardinerna som jag brukar ha, tvättade stenarna och plockade fram "småfolket"....
Före och....
Efter tvätt, skrubb, skölj , mycket svett och två målningar, så är jag nöjd.
Planterade blommor och plockade fram troll och älvor och målade stenar som representerar årshjulet och ligger i respektive riktning/väderstreck.
Gubbhörnan ....
Det ska bli skönt att utnyttja balkongen, men det blev ju så jäkla kallt. Tur att det var varmt medans jag målade så att färgen hann torka.
 
Sen har jag ju lekt tapetserare och klätt om en gammal stol/tron som jag köpte på auktion för många år sedan. När jag har middagar eller fika här så får den som är äldst eller fyller år sitta i den.På sitsen fanns det ett gammalt broderat tyg med korsstygn som var åt alla möjliga håll. Detta stör ju en "millimetermänniska" som mig, Så jag hade köpt ett nytt tyg och bara lagt över, men nu äntligen så har jag tagit bort den gamla sitsen som var limmad och fastspikat med nubb.Oljat in stolen och tagit bort alla spikar,slipat,tvättat och spikat fast ny dyna,tyg och band. Ja, resultatet syns nedan....
 
Tänker även i framtiden ägna mig åt min hobby, damfrisör, massageterapeut, healing och spådom. Damfrisör utbildade jag mig till efter 9:an. Vi var den första kullen inom gymnasiet och tog examen 1974, därefter öppnade jag egen damfrisering som 20-åring.Jag har under alla dessa år klippt mig själv, färgat, blekt slingor och permanentat mig själv.Lite svårt i nacken och att stå med händerna uppe länge....
Första kunden är katten Chilla....
Min första massageutbildning var som energimagnetmassör, under en helgkurs i Falun. Efter det så kom jag in på en massageterapeututbildning i Råda, Värmland. En distansutbildning då vi bodde på en stor herrgård Risäter, och praktiserade och läste hemma. Jag hade det så bra att mamma kom och bodde hos Niklas medans jag var i Värmland. Sammanlagt 11 veckor under ett år, och vi fick lära oss flera massagetekniker och enegimassage, trigger, strecht. En rolig och andligt utvecklande tid i mitt liv, då vi upplevde mycket på den spöklika herrgården.
Därefter gick jag några extrakurser för Mats på Risäter, med lymfdräneringsmassage, hot stone och även en kurs för indianskan Donna Talking Leaves. Mats och Donna var gifta och bodde då i Mexico, och Donna är uppvuxen i Texas.
Healing är något som ALLA kan, det gäller bara att plocka fram gamla kunskaper och tekniker så man inte dränerar sig själv. När jag ger healing direkt eller via distans så får jag tillbaka så mycket energi själv och blir piggare. Min utbildning som healer har jag gått i två steg inom Vit Tids Healing för Channie, vilket inkluderar, dåtid, nutid och framtid.
 
Jag har även gått flera andliga kurser för att med olika tekniker inom flera områden, utvecklas till att må bättre,genom djupandning, frigörande andning och dans, pendling,meditation,kanalisering,trumma, yoga, sång och kurser i tarot, änglatarot m.m.
 
Som sagt det finns mycket att utveckla och jobba med framöver och som den sjukpensionär som jag är, så får det bli som en hobby. Min kropp talar om hur mycket jag orkar och dagsformen är också avgörande. Men vill du ha hjälp med något så hör av dig. Skriv en kommentar, så tar jag kontakt via mail eller om du känner mig så ring.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela