Promenad vid Dalälven.....

Publicerad 2016-06-07 14:53:48 i Allmänt,

Det är fina dagar nu och ibland gör jag promenader vid Dalälven. Förra veckan så var luckorna vid Bullerforsens kraftverk helt öppna. Jag missade det, men såg på långt håll hur det forsade vatten. Vid just det här tillfället så var det en till två luckor som var öppna lite.
 
 
 
När vi flyttade upp hit till Borlänge 1991, så brukade grabbarna cykla till Löten och bada. Det skötes av en privatperson , men nu är det helt igenväxt.
Den här vackra stenen hade jag gärna tagit med mig hem, men den väger nog närmare 100 kilo.På vägen ner mot Bullerforsen så växer det mycket fina maskrosor, men vänder man sig om så är det sämre utsikt.
Men det är en trevlig runda med vacker natur och många fågelarter.Höll på att skrämma slag på en canadagås som plumsade i när jag kom gående. Det var där bävern brukar gå upp och ta träd, så jag trodde att det var den, jag vet inte vem som blev räddast.Om man går helavägen runt älven och förbi gammelgården, så blir det nog närmare en mil. Jag har ingen stegräknare, eller app i mobilen än.
Just det här stället gillar jag att ta kort vid och ni har säkert sett den från andra årstider om ni följer min blogg.Det har varit mycket nu sista tiden och jag skall försöka skärpa mig med att skriva oftare. Just nu så åskar det för fullt ute, så jag tror att jag sätter mig på balkongen och kollar skådespelet och hoppas på lite regn också. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela