Glad Påsk.....

Publicerad 2016-03-24 10:31:00 i Allmänt,

Jag vill börja med att önska Alla en Glad Påsk! Det blev ju inget Sjöboda, Hammerdal för mig i år, men läser om fisket ändå, med snabba resultat som redovisas på facebook. Tack för det! Det är ju tävlingar på roliga sjöar, som jag längtat till. I kväll är det tävling på Raftsjön, där man ofta får "fläskmörtar" och de gånger jag varit med där så har det varit regn eller snö. Så då har man kommit hem genomblöt och frusen, såg att det kanske skulle bli samma väder där uppe idag. Vi får hoppas för allas skull att ovädret drar förbi. Ja, många tävlingar och vissa dagar två stycken, både i området Strömsund/ Hammerdal och runt Bräcke.
Norröver finns ju också de populära tävlingarna Bybegspimpeln och Vikinganappet, med fina priser. Isarna här omkring börjar väl sjunga på sista versen, såg att 5-timmars på Åmänningen är inställd.
I morgon kör Grängesfirren Ågganappet, en tävling som gjord för mig. Då skulle jag kunna åka dit i "jobbarkläderna", som den  häxa och spåkärring jag är. Men med en förkylning i kroppen och en flygtur i kväll så blir jag nog hemma. Skulle nog bli svårt att få på broddarna på stövlarna också, sen skulle man väl trassla in sig i slängkappan,hehe.
 
Enligt programmet skall det vara tävling på Venjan på söndag, men ännu ingen info om den och jag kommer inte åka dit heller. Den stora tävlingen för helgen kommer att vara OS på Storhamrasjön på annandagen den 28 mars. Nytt för i år är ju ett vandringspris, skall bli spännande att se vem som kniper hem första inteckningen. Det skall vara bra före på isen enligt rapport och kanske broddarna går åt. Tävlingen ingår ju också i pimpelsports cup och lär locka många deltagare som strider i toppen och även hemvändande påskfirare från Jämtlandstävlingarna. Det blir nog den enda tävlingen för mig i påsk och otroligt nog har jag aldrig deltagit på den tävlingen tidigare, utan bara varit en gång tidigare på sjön.Sjörekordet har Laxen på över 15 kilo och det sattes förra året, för övrigt så leder han även cupen. Men det är många konkurrenter och det blir en spännande tävling som är mellan 10-15, alltså 5 timmar...får nog ta med en macka ut på sjön, hehe.
Ingen har väl undgått att det varit fullmåne och i natt när det var klart , så var den helt magisk. Passade på att ladda krokar och tafsar i fönstret. Svårt att somna och vaknade vid 2-tiden, gick upp för att dricka vatten. Då när jag kliver ur sängen hör jag hur låten som glassbilen spelar, går igång. Haha, tror visst att "småfolket " har fest under min säng. Jag har en låda med leksaker som mina barnbarn brukar leka med under sängen och den har inte varit framme på länge nu. So what in hell! Skrattade lite för mig själv, trodde först att ljudet kom utifrån, men klockan två på natten.......
Många pussar i påsk!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2016-03-24 14:35:59

GLAD PÅSK o skitfiske på tävlingen, här i Västsverige är det havsöringspremiären den 1 april som närmar sig.

Svar: Tack, det var länge sedan jag var och fiskade på västkusten, tror att det var på SM i Kustfiske -91. Här är nog isarna slut snart och till Storhamrasjön har vi 18 mil.
rosietalar

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2016-03-29 08:34:05

Grattis till segern på Storhamra!!!!

Svar: Tack, det känns bra.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela