Ja, det är våren...

Publicerad 2016-05-01 14:51:00 i Allmänt,

Ojoj redan första Maj och våren är här, men var är värmen. Många festligheter senaste dagarna och i fredags när jag skulle ha en fest här hemma, så fick jag äntligen klart mitt kök. Med ny bänkskiva, diskho och kran och ny inkopplad diskmaskin,tacksam.
 
I fredags så firade vi Joanna som fyllt år och sedan även sista April och Beltane en högtid för våren och kärleken.
Vi drack "fiskblod" och  varannan vatten, åt kex, ostar, oliver, jordgubbar, kiwi,choklad, och mycket annat småplock.Senare lite kaffe och morotskaka. Vi spelade all tänkbar musik och på slutet så var det bara Borlängeartister och band. Man måste fokusera   på glädjen, just nu när jag skriver det här så lyssnar jag på svtplay, där det är direktsändning från Borlänge centrum. Där hålls flera demonstrationer och två herkulesplan har flugit in poliser och hästar från andra delar av Sverige, som förstärkning, då man befarar bråk. Nog om detta!!
En hungrig katt tog min stol och vi får vara glada att vi får hålla fest i hennes hem....
Som sagt det är min stol.....
Haha, lite småstressad innan tjejerna kom, satan vad lik pappa jag är, han kunde se bestämd ut.
Allt gick i rött den här kvällen och symboler för gudinnan Freja och kraftdjur,kvinnligt,manligt och hjärtan förstås.
Ja, klockan hann visst bli närmare två innan privatchauffören kom för avhämtning av damerna och lite till innan jag kom i säng.Dagen efter så skulle jag vara hundvakt åt Stella när, Niklas skulle hjälpa till vid en flytt. Hon har ju aldrig varit här själv, utan husse eller matte har alltid varit med. Så när husse gått, blev hon så ledsen och pep och ylade och sprang runt och kollade efter honom. Katten Chilla var instängd i ett annat rum med mat och låda. Så för att fördriva tiden lite så gick vi ut Stella och jag...
Stella kollar in hästarna som går ute och har lite lunchpause, och älven ser spegelblank ut
Håller koll i fönstret på barn som är ute och leker och när matte och husse kom och Stella  kände igen dem så sprang hon direkt ner i trappan och väntade. Så här efteråt så hade det varit bättre om jag varit hemma hos Stella. 
 
Senare på kvällen tog jag bilen till vännerna Marina och Ove på lite grillfest och brasan den brann inomhus och grannarna stod för smällare och raketer. Så det blev en lugn sista April där Marina och jag beställde lite utflykter inför vår resa till Kreta. Välkommen Maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela