Grodan boll och Kalle stropp.......

Publicerad 2016-11-25 16:59:40 i Allmänt,

Grodan boll och Kalle stropps polare tävlar om vilka som kan hålla högsta volymen på sina konserter. I början när vi kom ner så ledde grodorna, kanske för att det varit så regnigt länge.Men nu tror jag att syrsorna leder.
Det är ljuv musik varje kväll och här behövs ingen meditationsmusik. På dagarna håller en massa olika fåglar konsert. Eller så lyssnar vi från vattnet i poolen när de cirkulerar eller till havets vågor.
Nästan efter varje natt så hittar vi någon död syrsa på altan.
Varje kväll samlas ett gäng grodor vid poolen och en kväll så lät det verkligen som ett evigt kvack, kvack, kvack som upprepade sig hela tiden. De tar sig gärna ett dopp och var de kommer ifrån har vi ingen aning om. Området har ju höga murar runt om. Så de måste väl passera genom grinden vid vakten.
 
Trevlig helg och skitfiske till er som skall fiska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela