Himmel och pannkaka.......

Publicerad 2016-11-24 11:44:27 i Allmänt,

Så fina himlar med olika ljus på dagarna och vid solnedgången mot bergen i Burma. Här kommer lite olika bilder från min mobil och inget filter, för det vet jag inte ens hur det fungerar.
Det är nog tur att bergen finns annars så skulle byn få ännu mer regn.Åt andra hållet nere vid stranden ligger ju den stora Thailandsviken eller Siamviken, vilken också tar mycket av regn och åska.Här nedan är det åskvarning, men vi klarade oss. Det har vi gjort Hels tiden, vi har sett många blixtar och hört muller långt bort.Regnat gjorde det första tiden, men mest på nätterna.
 
Här kommer lite fler bilder från stranden.....
Kolla in hunden som sitter så snällt nere i vänstra hörnet och själv fick jag gå närmare fotografen för att kunna fånga fullmånen.
 
Det finns en man i byn som åker runt till de många restaurangerna som finns och säljer pannkaka. De gräddar han direkt på plats på sin saläng (moppe), där han har som en stor gasdriven wook. Han har små kulor liknande pizzadeg, som han bakar ut och slänger runt till en stor platt deg. Den gräddar han sedan på ena sidan och viker ihop till en fyrkant. Som han sedan vänder och gräddar på andra sidan.
Sedan klipper kan pannkakan i små bitar och lägger på en papperstallrik med smörpapper på. Man kan välja mellan jordgubbssylt,choklad eller banan. De kostar 7:50 styck och är väldigt goda och poppis ibland barn och vuxna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela