Dalarnas tävlingsmöte......

Publicerad 2016-10-20 10:13:20 i Allmänt,

Igår den 19 oktober så hade Daladistriktet årsmöte och tävlingsmöte i Leksand. Från Borlänge Sfk så åkte Jonas Gustafsson och jag, med i bilen fanns även Erik Södergårds. Vi var 15 stycken personer samlade från olika klubbar, Älvkroken,Leksand, Skinnkroken,Tunabygden, Falun,Smedjebacken, Grängesfirren och Borlänge.
 
Vi gick igenom årsmötesförhandlingar, motioner till Sportfiskarnas möte i Stockholm i november, kommande års DM-tävlingar och vinterns pimpel och mormyskatävlingar.Det togs även upp intresse för buss till SM i pimpel i Skellefteå 2017. Till våren kommer även ett tävlingsmöte att hållas inför sommarens tävlingar.Vi bjöds på goda smörgåsar, kaffe och dricka, tack,tack.
 
För er som är nyfikna så blir våra DM i pimpel 21/1 Leran Smedjebacken ,28/1 Byrviken Leksand, 19/2 Skramsen Älvkroken, 25/2 ? Ovansiljan, vilket är "stora DM" och lagtävling.
 
DM i Mormyska 7/1 och 8/1, arrangeras av Tunabygdens SFK.
 
Andra helgen i Mars så arrangeras Falumästerskapet på lördagen den 11 och Borlängemästerskapet den 12.
 
Nytt för i år är att Borlänge SFK arrangerar en egen pimpeltävling 26/2, där intäkterna går till cancerforskningen. Så vill man skänka priser till den så hör av er till Jonas Gustafssson.
 
Nu väntar vi bara på isen, ha det gott.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela