Fortsättning SM.......

Publicerad 2017-04-06 09:51:58 i Allmänt,

Vi kollade klart på prisutdelningen, visste inte hur det gått för Linda-Maria som var med i damlag tillsammans med Lotta och Ingela. Men Norabussen hade redan åkt och det blev ingen medalj.
Ner till bilen för att byta om och på med skor. Nu återstod den långa resan hem cirka 70 mil. Vi hade sällskap med Morelius och kompani och första stopp blev i Örnsköldsvik, för lite mat.
Där byttes Jonas och Berndt av och killarna är ju lika snabba på pedalen som på sjön, så resan hem gick fort. Nytt stopp i Sundsvall för tankning och lite fika i Valbo, där Jonas övertog ratten igen.
 
Efter att släppt av Erik så var vi hos Jonas vid 23.30, sen hem och packa upp. Så i säng vid 00.30 och sov som en stock och klev upp tidigt, smidig som ett kassaskåp.
Skönt att man kunde ta det lugnt och sov i omgångar hela måndagen.
För några veckor sedan gjorde jag en "spell"- önskning, och ni förstår säkert att den innehöll att få kliva upp högst på pallen. Nu slarvade jag bort den chansen, när jag tappade två stora fiskar. Kämpade i alla fall hela tiden ut.Det sista som överger en är hoppet. Får vara nöjd med min sjundeplats, den bästa placeringen på många år.
Jag är glad över att vi lyckades bli trea i lag och får vara med i Stockholm nästa år.
Förberedelserna var det inget fel på, förutom för tunn tafs på lördagen. Annars fanns alla fiskesätt i konten pirk med olika trekrokar, tafspirkar med olika tafsar, tre olika mormyskor, två balanspirkar.Metmask, maggot, pinkies i diverse färger och blodisar fanns också med, och allt provade jag...... 
Chokladbitar, blåbärssoppa och en flaska med resorb.Intag på morgonen av mina medeciner och vitaminer och mineraler, och en rejäl frukost på hotellet.
Compeedsalva för trasiga "abborrhänder" Counterpain för värkande muskler,"bögsalvan" för att slippa frysa om händerna.Valhalla en styrketår innan maten och för en bra sömn. Nu var man ju så slut ändå, så med sömnen var det inga problem.Halstabletter, som fiskar upp en rosslig hals.
Fick en fin "flaska" levererad från Småland på lördagen, men den är fortfarande oöppnad.Silverabborren fanns runt halsen och kartan hade studerats i detalj.
Nu blir det nya tag och mitt mål är att bättra på konditionen och gå ner i vikt. 
Ber om ursäkt att jag inte hann skriva igår som jag lovat, var barnvakt åt barnbarnen. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela