Cancertävling i pimpel.....

Publicerad 2017-02-25 19:32:00 i Allmänt,

Då var det dags med cancertävling i pimpel i Borlänge Sfk:s egen regi. Då det blev en dubbelbokning vid Vika bygdegård, så beslutade ordförande tillika tävlingsledare Jonas Gustafsson att flytta tävlingen till Storsund, Runn. Hela sjön var med.
Sundet mellan Ösjön och Runn, där det också är gott om parkeringar. En av skridskobanorna startar/slutar där och går ända in till Falun. Efter senaste veckans snö så var den inte plogad, då arrangörerna har fullt upp med skridskotävlingar inne i Falun. Så jag träffade många besvikna skridskoåkare idag.
 
Denna dag skulle jag inte fiska, så jag lämnade både borr och låda hemma. För jag vet att jag inte kan hålla igen om jag skulle gå ut på sjön.Så jag löste ett kort för den goda sakens skull.
På morgonen hade jag hämtat upp Niklas och hans kompis Jonas. Jonas har bara en gång tidigare varit med på en pimpeltävling, så taktik och fiskeplatser diskuterades på ditresan.
En kanonfin dag och här har Erik Södergårds kollat föret på sjön . Min uppgift för dagen var att plocka upp prisbordet, vilket jag trodde var uppmärkt. Men med sponsrade priser i kartonger och plastkassar, så tog det mig 3 timmar att pussla ihop allt på två bord och flera stolar. Då det var dåligt med utrymme, så föreslog jag att vi även skulle lotta ut priser till de som inte fått något pris.
Jonas Gustafssons pappa Per, stod för korvförsäljning, dricka, godis och sköt även start och slutskott.
Åke Wiklund och Lars Collin sålde startkort och höll i invägningen och jag sorterade korten.
Jonas höll i genomgången före start och prisutdelningen.Tyvärr har jag inga bilder av segrarna eller från prisutdelningen, då jag hjälpte till där.
111 stycken fiskare kom till start samt flera som köpt startkort till andra som inte kunnat närvara. En tyst minut hölls före genomgången för alla som gått bort av denna sjukdom.
Runn visade inte sin bästa sida idag och många besvikna pimplare kom iland tidigt. Men Mr 100% Jonas Gustafsson gick som vanligt rätt och vägde in  över 12,8 kilo och fick en ambasadörrulle, pokal och medalj i form av en dalahäst. Dalahästarna som alla segrarna fick hade John Gren ordnat från Nusnäs. Samtliga segrare fick även pokaler och de två juniorer som var med fick varsin kasse fylld av fiskegrejer och metspön.
Högsta vikten av damerna hade Eva Mörlin och fick ett superlätt Vimspö och det andra spöt lottades ut i herrklassen, ibland de som inte fått pris.
Det såldes även pinkies, maggot och blodisar, där en viss del av intäkterna går till cancerfonden. Precis som dagens intäkter för sålda startkort och försäljning av korv och läsk.
Hoppas att alla var nöjda trots att det nappade dåligt och vi delade ut fler antal priser än vad listan sa och beloppet på priserna låg långt över listan. Resultaten kommer så småningom på vår facebooksida och hemsida www.borlangesfk.se
STORT TACK TILL ALLA SPONSORER.
 
I morgon är en ny dag, nymåne och nya möjligheter. Dalarnas  stora DM, lagtävling och sista DM-serie.Då skall allt avgöras vilka som får åka på SM i Stockholm 2018. Det är många andra distrikt i Sverige där det också kommer att avgöras i morgon. Så "skitfiske" till oss alla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela