Knut firar 15 år......

Publicerad 2017-02-09 14:10:00 i Allmänt,

I år så firar Knut Linnander 15 år, med sina pimpelresor med buss till Dalarna.De kommer hit för att tävla på Borlängemästerskapet och Falumästerskapet . Tidigare arrangerade han resor till Värmland.
De utgår ifrån Alvesta med frukost hemma hos Knut och en del ifrån Skåne brukar också ansluta där. Sedan stannar man utmed vägen för att hämta upp fler fiskare. 
 
 
De brukar alltid bo i Borlänge, men förra året så blev det Falun. Man hade ett favoritställe i Borlänge, men ägarna sålde och det blev inte samma service. För några år sedan blev det värdshuset flyktinganläggning. Nu skall det läggas ned så vi får se vad som händer med det stället till nästa år.
 
Under tiden som jag var ordförande i Borlänge Sfk så ringde Knut för att få info, och den kontakten håller i sig. Ofta så har jag och syrran åkt och ätit middag med gänget och ibland så har det varit fler med.
 
I år så skall hela gänget bo på Vassbo vandrarhem som ligger 2km från Ornäs. Knut har förhandlat fram frukost och middagar och hyrt hela stället. Det ligger fint vid sjön Lilla Aspan, vattnet därifrån rinner in i Ösjön vid kvarnen.
 
Tiden går fort och snart är det deadline för resenärer, häromdagen när vi pratade var det bara några platser kvar. Så tveka inte, utan häng med.
 
Här ovan är lite bilder från Vassbo, då jag varit där och "rekat" lite åt Knut, och han har ännu fler bilder.
Så jag hälsar alla välkomna till Dalarna helgen 11-12 mars.Skitfiske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela