Ojoj vilket manfall.......

Publicerad 2017-02-20 13:10:00 i Allmänt,

Vilket ras för eldsjälen Knut då hela gänget ifrån en klubb hoppar av på sista dagen för deadline, inför resan till Dalarna. 
Knut ringer mig idag helt bedrövad och tårögd efter beskedet igår. Han firar ju 15 år i år med arrangerade pimpelresor hit till Borlänge och Falumästerskapen. Vi får hoppas att han inte behöver ställa in allt nu. Vandrarhemmet i Vassbo är ju bokat med middagar, frukost, många rum med egen dusch, precis som på ett hotell.
 
Vi har ju kontakt från tidig höst för att få allt att stämma och det har ju varit problem att hitta prisvärdiga hotell efter att favoritstället lagt ner. Där har jag försökt hjälpt till med att hitta fler tänkbara ställen.
 
Så är du intresserad av att åka med i bussen och få en fantastisk upplevelse på våra fiskrika sjöar Runn och Ösjön. Få skratta ordentligt, köpa lotter i bussen, tävla på våra tävlingar och på egna kulor inom bussen. Umgås med andra glada fiskare, kanske få höra en "rapp" av mig på lördagskvällen. Så hör av dig till Knut och har du inte hans telefonnummer så skriv en kommentar här så förmedlar jag kontakten.
 
Så ställ upp nu gott folk!
 
Det är även tråkigt att så många tävlingar krockar, vi håller på att ta död på oss själva. För-SM hade inte fler tävlande än 132 personer, varav de flesta ifrån Stockholmsdistriktet. En tävling som jag gärna deltagit på om det hade varit möjligt. Man kanske i framtiden skulle ha lite bättre samarbete mellan distrikten och inför de större tävlingarna. Samma sak med DM-serier, klubbserier och KM som krockar. En stor eloge till Stange som inför säsongen skriver ut programen från många distrikt.Ja, det här var lite funderingar denna dystra dag........

Kommentarer

Postat av: Lennart Larsson

Publicerad 2017-02-20 17:01:04

Tråkigt att höra att man hoppar av i sista stund, inte bra när allt är planerat och klart.

Svar: Nej, hoppas att det löser sig så att de slipper ställa in.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela