Året 2016......

Publicerad 2017-01-01 14:38:09 i Allmänt,

Liten sammanfattning av året som gått, både fiske och levande livet. Ett lyckligt år med mycket skratt och tok, sol och bad och lyckliga stunder med familj och vänner.
Årets pimpel-DM gick bra, jag vann serien och kom trea individuellt och i lag så vann vi. Så målet att ta sig vidare till SM 2017 infriades.Av våra tre pimpel-KM så har det bara varit två, det första vann jag och det andra var jag sjuk. Så nu gäller det att piggna till så att jag kan vara med på sista.
På Borlängemästerskapet kom jag tvåa och Falumästerskapet blev jag trea. Vann OS-pimpeln på Hamrasjön, en rolig sjö som jag endast varit på två gånger.
SM i Lycksele blev en djupdykning individuellt och i lag så räckte det bara till en femteplats, trots över 11 kilo tillsammans. Men en trevlig resa och alltid lika roligt att träffa fiskevänner från hela Sverige.
Årets stora fiskar var abborren på 995 gram på pimpel från Barken och en sarv på 872 gram på mete i Torsång.
 
Jag vann Trosametet i år igen på över 8,4 kilo, men hade inte högsta damvikten så vandringspriset fick jag lämna ifrån mig. Vann även KM i traditionellt mete, men DM blev en miss då jag blev fiskfri.
 
Det blev två resor till solen och värmen Kreta i maj och Thailand i november. Sköna lata dagar med god mat, dryck,mycket skratt sol och bad.
.Ångbåtsturen på midsommarafton. Peace and Love-festivalen, flera ceremonier i naturen, ny trumma, läkeväxtkurser, plockat mycket blåbär, lingon och kantareller......Ja, det har varit ett fantastiskt år och den största händelsen var när Niklas och Pantea gifte sig i Augusti. Många förberedelser och mina klädproblem (haha), mitt "rapptal", mina äldsta söner som marskalkar och det fina brudparet. En fin ceremoni i kyrkan och lyckad fest vid Tyllsnäs, med mingel, god mat, trevliga tal och dans.....
Niklas höll ett tal som var 45 minuter långt och gick runt och talade direkt till dem han ville tacka, såå stolt mamma är jag.Det spelades in så jag kan när jag vill gå tillbaka och se det igen och lika många tårar trillar varje gång. Mitt "rapptal" har också spelats in, men har bara sett det en gång.
 
 
Vi har som sagt haft flera ceremonier och fester med vänninor både ute och inne. Skall erbjuda massage och healing framöver på min sida Rosage på facebook. Så jag ser fram emot ett lika fint kommande år 2017.
 
 
 
Jag känner stor tacksamhet för mitt liv, mina barn med respektive, barnbarn f.d svärmor Elna och övriga släkt och alla goa vänner.God fortsättning och Gott Nytt År!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela