Premiären avklarad......

Publicerad 2017-01-22 11:46:00 i Allmänt,

Nu är pimpelpremiären för vintern avklarad. Det blev ju en sen start på grund av diverse omständigheter. Men nu var det dags för Dalarnas DM-serie, något jag inte kan missa. Den arrangerades av Smedjebackens Sfk på sjön Leran. Resultaten var snabbt ute på www.smedjebackenssfk.se
Det var en fin dag och med några plusgrader och jag hämtade upp Niklas och sedan bar det iväg. 
På Leran har jag inte varit så många gånger, men det brukar vara roligt fiske, med nappvilliga abborrar. Det är en öppen tävling så många förutom dalfolket hade kommit till start, 109 stycken sammanlagt.Av dessa 109 så var det 71 stycken som deltog i DM för Dalarna.
Nu var inte Leran sig lik denna dag, utan trögt fiske. Så efter två timmar hade jag bara 6 fiskar. Det strulade mycket med broddarna och tappade en Kaj- pirk i ett hål.
 
Efter två timmar så kom det lite dimma över sjön, men när vi fiskat färdigt så hade det klarnat upp. Fick till slut ihop 35 abborrar som vägde  1178 gram. Jag trodde inte att jag skulle få något pris, men kom tvåa i damveteran klassen. Slagen av Barbro med 20 gram, men är trots allt tacksam, efter allt strul.
Niklas gick lite längre än jag och kämpade på bra, kom på 15 plats och 14 som fick pris. Säkert flera före honom som inte räknas in i serien. Så en bättre start i år.
En solig dag där snön glittrade vackert i alla regnbågens färger, syns tyvärr inte på mina bilder.
 
Idag är man riktigt mörbultad efter all borrning, så blir massage och linnement som gäller. Inte så tokigt med skidor på TV:n, men visst hade jag gärna varit med på Björken idag.
Skönt ändå att vara igång och nya tag på lördag, då är det DM 2 på Byrviken,Leksand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela