KM i Internationellt mete......

Publicerad 2017-06-06 18:17:39 i Allmänt,

Helgen 20-21 Maj var det dags för KM i Internationellt mete, och vi skulle vara i Truttjärn,Torsång. Första dagen kom 10 stycken till start. Tre i Elitklassen och sju i begränsad klass, och jag var enda kvinnan.
Vi lottade platserna och Collin fick sitta på en egen plats vid bryggan. 10 minuter före start får vi börja mäska och Jonas ropar även när vi får börja fiska.
På min plats var det ganska mycket gammal vass, så det blev lite svårt att håva in braxen som jag fick. Man fick tänka sig för så man inte dödade fisken utan stoppa den i sitt keepnet.Lyckades få en sarv som vägde 800 gram. Det nappade ganska bra och jag fiskade med 6,7- metersspö och bottenmete med kastspö. Efter ett tag började det att regna så regnkläder på. Här är resultaten från KM 1:
 
Elitklass
1 Patrik Liss.            24.280 gram
2 Jonas Gustafsson. 9340 gram
3 Tommy Hjärtström 8980 gram
Begränsad klass
1 Lars Collin.              8010 gram
2 Benny Bark.             7580 gram
3 Rosie Thörne.         5120 gram
4 Kent Johansson.    3960 gram
5 Jan Edberg.             2280 gram
6 Hans Bjurström.     1620 gram
7 Erik Bjurström.          860 gram
 
Söndagen började inget bra för mig med punktering och platt däck när jag kom till garaget. Ringde Jonas som ringde till Tommy som kom och hämtade mig. Vilken tur annars har jag inte kommit iväg. Jonas hade migrän, så han kom sent och Collin hade varit yr dagen innan så han kom inte. Erik var också hemma då han skulle ha flera prov i skolan. Så vi blev bara 8 stycken till start.
Efter lottning med en ny plats så var det utgång, mäskning och start. Förhoppningar om bättre fiske dag två och vädret var bättre med lite sol mellan molnen. Det nappade bra i början och jag fick flera fina braxnar. Stod på en ganska gungig plats så det gällde att balansera bra när man skulle håva in fisken. Eftersom jag fick skjuts den här dagen så lämnade jag kastspön hemma. Så jag fiskade bara med 6 och 7 metersspö.
Efter ett tag började det blåsa och då blev fisket sämre. Bredvid mig stod Jan som drog en hel del braxnar lite längre ut på bottenmete och han vann den begränsade klassen.
 
Här är resultaten från KM 2:
Elitklass
1 Patrik Liss.                10460 gram
2 Jonas Gustafsson.    7240 gram
3 Tommy Hjärtström.   6980 gram
Begränsad klass
1 Jan Edberg.                 5720 gram
2 Benny Bark.                 4780 gram
3 Rosie Thörne.             4340 gram
4 Hans Bjurström.         3620 gram
5 Kent Johansson.        2620 gram
 
Tredje KM kommer att vara efter sommaren, det blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela