Två höghus......

Publicerad 2017-03-11 18:50:50 i Allmänt,

Haha, räknade ut att vi borrat två tiovånings höghus idag var, när vi pimplade på Runn och Falumästerskapet. Otroligt många "bomhål" och bara fisk i några få, men då gällde det att hålla igång dem. Hissa upp och ner och de flesta alldeles för små.
Men en härlig dag med en strålande sol, och alldeles för mycket kläder på. I morgon skall det bli molnigt, men flera plusgrader, så det blir väl nya klädproblem.
Monica och jag gick till vänster om starten och många bomhål innan vi båda fick fisk. Kämpade på och Monica fick ihop lite över 3 kilo och jag fick ihop drygt 4,6 kilo. Monica var precis utanför prisplats i äldre damveteran och jag kom tvåa i damvetetanklassen.
Bästa herr blev Jonas Gustafsson på över 13 kilo, bästa dam var  Lotta Engvall på över 9 kilo och bästa junior Gunnar från Falun.Resultatlistan kommer nog inom kort på Falubygdens hemsida.
Nya tag i morgon på Ösjön och Borlängemästerskapet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela