Come back......

Publicerad 2018-04-03 08:40:00 i Allmänt,

Igår var det första april, allt flöt på utan att bli lurad. 
Vi var ju på Långsjön, Vårdinge cirka 85 till start. På den sjön har jag tagit mina rekordabborrar på 1030 och 1020 gram. Men det var på 70- talet och på 10 meters djup.
Offrade en hel del tid av tävlingen att leta efter dessa stora . Kände igen mig och hittade rätt djup men inga stora abborrar hemma.Såg ett stort fågelbo i toppen på en tall, kanske fiskgjuse? Andra trädet från vänster.
 
Come back gjorde Monikas dotter Åsa Forsell- Johansson, som tidigare vunnit SM i pimpel som yngre och äldre damjunior.
Hennes söner börjar bli stora så till nästa vinter hoppas vi hon är tillbaka på isen, för hon tyckte att det var så kul.Kusinerna Niklas och Åsa hade mycket att prata om.
 
Dagens högsta vikt hade Per Nilsson på över 8,7 kilo. 
 Isabelle Wassberger vann damklassen på över 5 kilo.
Pilo, legenden som mest fiskar mormyska nuförtiden.Här tillsammans med Hans Larsson, Mats pappa som tillsammans med Jari Taskinen hjälpte till med invägningen. Jag sorterade korten och Monika sålde dricka och choklad. Robban och Mats fixade kuverten till prisutdelningen. Ännu en kall och blåsig dag.
 
 
Juniorklassen vanns av Filip Taskinen.
 
 Den här dagen behövde vi inte ta hem fisken, utan Bristam från Trosa Afk hämtade all fisk. Man skulle mata havsörnar med den.
Efter tävlingen var vi förbi hemma hos Åsa och Jimmy på fika vid en värmande skön brasa. Grabbarna Samuel och Dante fick påskägg av mormor Monika.
Sen hem till Strängnäs och snabb dusch och vidare till brorsan Kenth och sambon Aina på påskmiddag.
Vi kollade på hockeyn Mora- Leksand, men jag var så trött så nickade till hela tiden. Tur man har starka nackmuskler.
På annandagen nya tag på Gripsholmsviken,Mälaren och den rapporten kommer i morgon.Resultaten kan ni redan nu läsa på www.pimpelsport och Sportfiskarna Stockholmsdistrikts facebook-sida.
Vi hörs i morgon, man känner sig ganska mör nu efter fyra kalla tuffa dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela