Legender och nostalgi.....

Publicerad 2018-04-06 09:25:00 i Allmänt,

Träffade legenden Pilo i helgen, lika skojfrisk som vanligt. Han och hans familj har ju vunnit mycket inom pimpel och på Långsjön visade han var skåpet skall stå med en seger.
Vi pratade vid Båven och jag hade för mig att han jobbat som elektriker, men det var ju som målare. Niklas stod bredvid så jag sa att han också är utbildad målare. Pilo frågade hur gammal han är,Niklas svarade 29.Nämen, var det du som var med på Sälen cup och ni spelade fotboll. Jovisst och åkte snowracer i backen med smältvatten. Haha, vad roligt vi hade.
Nu är Pilo nyopererad i ögon och bar solglasögon hela tiden.......alltså, absolut ingen diva😉 Fiskar mest mormyska på vintern.
 
På annandagen vid genomgången nere vid sjön i Mariefred kom Lennart Kilestad fram och hälsade  och vi kramades. Så roligt att träffa honom, också en kille som vunnit SM och många andra tävlingar genom åren. Respekt för dessa herrar som jag känt sedan jag var ung.
Här står Lennart till vänster vid genomgången.
 
Även jag blev kallad legend när Björn "Elden" Eldh presenterade mig för Isabelle Wassberger. Sa att jag fiskat sedan han var en tvärhand hög. Jag sa, så jag var din idol, haha😉 
Kontrade med att Björn är så lik stryrkemannen Magnus ......men det är ju han som är lik Björn.
 
Rensar för fullt inför kommande flytt och hittade några t-shirts.
Niklas var hemma så jag visade var jag fiskat,  jag började vid några kala öar. Sedan gick jag ut och fiskade på en stor flata, där jag såg många storabborrar komma upp. Jag lyckades inte få någon stor, men kom 11:a. Rolf Taskinen vann herrklassen.
 Förutom Södertälje Sfk och Trosa Afk har jag även tävlat för Mariefreds Fiskeriförening, under mina år i Södertälje och Nyköping. Den föreningen är idag nerlagd och eldsjälen Torsten är borta för längesedan.
 
Jag har ju varit anställd på posten under åren 1976-2003 och jobbat som postkassör, brevbärare, städerska när jag var mammaledig och på kontor. I Södertälje spelade vi fotboll och hade lag i korpserien och åkte varje år på postcuper i olika städer. Jag var tung center, lagkapten och fixade det mesta runt omkring när vi var ute på turneringar. Är man morsa så är man.😉 Roliga år och man blir nostalgisk. 

Kommentarer

Postat av: Maggan Stridh.

Publicerad 2018-04-06 14:20:14

Rosie det var ju i Alingsås som mina stövlar fick följa med dig hem. O vi kommer oxå ihåg Niklas från Sälen,han har blivit stor nu. Men vi blir ju inte äldre,,,, vi ska åka på Sälen cup så vi hoppas att snön försvinner o isarna blir fina. Kram på dig o ha det bra.

Svar: Haha, ja dina stövlar som någon stressad person packade in i vår minibuss. Lite detektivarbete innan jag kunde skicka dem till dig. Blir inte Sälen cup för mig i år, fullt upp den veckan. Kram det var en trevlig påsk.😊
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela