All in.........

Publicerad 2018-02-15 08:14:00 i Allmänt,

Ja, i år var jag ännu mer förberedd inför SM i pimpel. Kollat mammas gamla anteckningar från Steningeviken med pirk, krok och väderanteckningar.
Studerat sjökort, tidigare resultat, ringt vänner för tips.Jag hade köpt två nya ulltröjor som är det bästa för mig som svettas så mycket, lager på lager. Investerat i ett par nya broddar, trots att de gamla som pappa gjort fortfarande fungerar.
Målat mina naglar i guld och gjort en "spell" (önskning) enligt konstens alla regler. Såg ett reportage om Kalla där hon får guldnagelack av Anja Persson.
Silverabborren runt halsen och turörhängen på.
 
 
Jag hade med mig alla sorters spön, pirkar, krokstorlekar, tafspirkar med tre olika mormyskor, mormyska och balanspirk. Jag hade med mig lyspinkies och blodisar trots att det skulle bli Mälarfiske.
 
Jag var tidigt i säng både fredag och lördag, hade enkelrum så att jag inte skulle bli störd. Hade med mitt resekit och renat rummet med salvia från gamla energier. Det enda som störde var flygplanen som lyfte och landade. Men det var lätt att somna då jag var trött.
 
Jag hade förberett mig på att få fira med guldkläder och champagne.
 
Men hur man än förbereder sig så måste DU själv göra jobbet. Vilket inte lyckades fullt ut, men hade man fått en bonusabborre så hade det räckt långt. Fick i alla fall pris på lördagen, som jag kan få användning av. Det är bara att komma igen.
 
Sammanfattningsvis så är jag förvånad över det fiske som det blev. Är även förvånad att så många bonusfiskar på Mälaren avgjorde många placeringar och pallplatser. 
Jag beundrar alla starka killar ooch tjejer som har kondition att ta sig långt och i lagtävlingen var det ett bra koncept.
En gång i tiden så var jag själv där. Kanske att jag måste kapitulera och skaffa mig en elborr, för fyy faan vilken värk jag har efter allt borrade.
 
Det roligaste och bästa som hände i helgen förutom att Mats Arnoldsson vann var.....Att Erik Södergårds och Tomas Larsson körde livesändningar under tävlingen på lördagen. Roligt för de som inte tävlade och intressant att titta på i efterhand. Tomas känner ju igen de flesta också och Erik filmade, perfekt.
Även roligt och många intressanta diskussioner på pimpelsports podd, om du ännu inte lyssnat så gör det. www.pimpelsport. se.      Kolla även under länkar där finns mycket läsvärt och information från fiskeklubbar, och andra bloggare.
 
Nya tag till helgen då vi har Dalarnas DM- serie 3 på Kappsjön, kanske får öppna champagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela