Dalarnas 10 i topp.....

Publicerad 2018-02-14 09:56:00 i Allmänt,

Dalarnas 10 i topp på SM i pimpel 2018.....
 
Individuellt
Yhj  4 .Philip Zetterström 
        9. William Fakt
Ähj  1  Erik Bjurström
Ädv 6  Ellen Jonsson
Dv . 3 .Barbro Bergqvist
        5 Rosie Thörne
Hv.  2 Ture Fransson
D.    9 Camilla I-Einarsson
     10 .Linda-Maria Lundin
 
Lag
Yhj  6 .Falubygdens SFK
Ädv.6. Borlänge SFK
Ähv 6. Grängesfirren
Dv.  6 .Borlänge SFK
Hv.  3. Falubygdens SFK
D .   6. Fk Skinnkroken
H.    6. Ovansiljan SFK
 
Det blev bara 4 medaljer till Dalarna i år, men grattis till er som lyckades.
Erik Bjurström guld i Ähj, Ture Fransson silver i Hv, Barbro Bergqvist brons i Dv. Brons i lag till Falubygdens SFK i Hv genom Ture Fransson, Jörgen Andersson och Dan Ersbjörs.
 
På vårt årsmöte 1december frågade jag Erik om han anmält sig till SM i pimpel. Han var lite tveksam och jag sa att det var sista dagen att anmäla sig till Stig. Så pappa Hans skulle kolla upp det. Vet att Erik inte var så sugen på att åka till Mälaren, utan hoppades på en annan plats och sjö.
Hur som helst så var han på plats på lördagmorgon. Han började en bit ifrån mig och jag såg att han fick en bra start och det var inte de allra minsta abborrarna. Han kämpade på och jag såg inte till honom något mer.
 
 
Blev glatt överraskad när han ropades upp som Svensk Mästare. Grattis igen Erik, som är inne i ett stim, tog körkort  6 Februari och ett år kvar som junior.
 
I morgon kommer min sammanfattning av SM.
Kram på Er på Alla hjärtans Dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela