Fiskfri......

Publicerad 2018-02-24 17:04:00 i Allmänt,

Fiskfri helg, men en promenad ut på Ösjöns is och Mormyskafestival. 39 stycken tappra fiskare hade kommit till start. En väl tilltagen ruta och gott om plats.
En gråkall dag och när jag kom ut så hade det börjat snöa. Lite drygt att gå men många skoterspår härs och tvärs över sjön.
 
När jag kom fram till dagens gräns så träffade jag på paret Per och Gunilla Lundgren. Så jag stannade en stund och pratade. Det var trögt fiske, men Per fick några abborrar.
 
Gick vidare ut mot andra gränsen och folk flyttade på sig och letade fisk. En liten klunga satt vid den lilla ön, men dit var jag inte.
Mankan har väl varit med om bättre fiske, men kämpar vidare.
Fortsatte tillbaka mot land och såg flera bekanta på vägen in, men dåligt fiske.
Stannade och pratade med en man som frös om händerna. Så jag rekommenderade en salva som jag använder. Den brukar jag smörja in händerna med och den är fet, så vattnet rinner av och jag fryser sällan.
På recept och utvärtes bruk.....är ju egentligen till något annat.😉
När jag lämnade sjön var det en och en halv timme kvar att fiska, av 5-timmars tävlingen. Så jag vet inga resultat, men lär nog inte bli 8 kilo som Lars Jansson hade igår på Liljan.Nya tag i morgon för de tävlande.
 
För övrigt började jag dagen med OS på TV:n och kollade 5-milen och curlingfinalen. Där Sverige bara fick silver i curlingen, men spännande . 
Därefter ner på visningen på auktion, där jag säljer lite och är intresserad av en del prylar. Så morgondagen blir också fiskfri, inomhus på auktion. Spännande och pulshöjande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela