Lagtävlingen........

Publicerad 2018-02-13 11:27:22 i Allmänt,

Tiden drog iväg vid lördagens prisutdelning och vi var lite frusna och trötta. Så när jag fått mitt pris i damveteranklassen(kom ju femma),  så åkte vi tillbaka till hotellet.
Barbro hade fått sin lagpåse, så jag gick direkt till receptionen för att höra vilket rumsnummer Anna-Lena hade. Haha, blev full i skratt då hon och Jan bodde vägg i vägg med mig. Knackade på och lämnade påsen och hon hade tagit det lugnt hela dagen och kollat Kallas framgångar i OS.
Arvidssons och jag hade andra sittningen på buffén, så man kunde ta det lugnt, klockan var ju bara 17. 
När vi kom ner till receptionen, så var tiden framflyttad till 20.00, men vi hade turen att få ett ledigt bord. God mat och bra att fylla på med nya energier.
 
Tidigt i säng även denna kväll och planen klar inför morgondagen, då vi pratat om att gå tillsammans och fiska. Tar en sängfösare, Jägermeister efter att knutit om några spön och satt på några små finska pirkar och mindre krokar.
Ny dag och nya möjligheter.....
 
När vi på söndagsmorgonen kommer fram till sjön kollar jag upp försäljningen hos Vestlis och det är lugnt, så jag behöver inte hjälpa till. Sen är jag ganska slut i kroppen och axlarna efter lördagens tävling med mycket borrade.
När Barbro kommer så vill hon gärna gå själv och leta stora abborrar lite djupare. Det kan ju vara en bra taktik med tanke på att hon fick en igår på 7-8 hekto. Så när Anna-Lena kommer beslutar vi att hon och jag går tillsammans.
Planen är att gå utmed vasskanterna och som längst till första udden. Men i sista stund ändrar vi oss och stannar i starten. Jag tycker att vi skall stanna en bit ifrån gränsen, så att ingen kan komma mellan oss och gränsen. Samt cirka 9 meters avstånd mellan oss så ingen kan komma emellan. Då får vi också yta att förflytta oss om det nappar.
Det är många som stannat i starten, dels där vi är och utmed vassen och en större klunga längre bort närmare vänstra landet.
På andra sidan gränsen finns ett stort området uppborrat från gårdagen med väldigt tätt borrade hål. Precis som vi fiskat dagen innan utanför slottet. Talar om för Anna-Lena hur vi fiskat då, och att abborrarna var så försiktiga och kräsna.
Startskottet går och Anna-Lena får två i första hålet. Själv gör jag små förflyttningar till höger och längs med gränsen och får fisk i tredje hålet. Vi kämpar på och försvarar varandra i placeringen av hål och plockar upp lite fisk.
Vi kämpar på och på en liten fläck får jag en storlek större. Klungorna i närheten och utmed hela vänstra landet rör sig hela tiden. Så det är nog samma fiske idag trots att det är lite varmare ute. Men det blåser och är gråkallt.
Anna-Lena går iväg en bit och vi har ju ett eget tecken till varandra när vi får fisk😉 Så jag ser att hon får fisk och det får även jag. Så jag blir kvar och plockar någon ibland, i nya och gamla hål.
När det är en timme kvar har fisket för mig dött ut och mycket fler tävlande i startområdet nu.
Jag går  bort till Anna-Lena som också plockat lite här och där. Borrar runt lite och går  i gamla hål och får en liten större. Haha kanske en 20 grammare.
Sista timmen får jag knappt någonting hur jag än gör, men Anna-Lena plockar 10 stycken i sista hålet.
Väl i land så inväntar vi Barbro och hon har inte träffat på några större idag. Våra påsar väger tillsammans 1454 gram. Det blir en lång väntan till prisutdelningen, så man hinner gott och väl köpa hamburgare. 
 
Träffar även på Mats Arnoldsson och grattar honom till gårdagens seger och högsta vikt, trots ryggskott. Äntligen👍😁 han har ju kämpat länge även som junior och vi har känt varandra sedan tidigt 70-tal.  Det var ju nära 1977 på Tolken när Lasse Sundberg vann. Mats hade varit senior två år och kom tvåa, slagen med cirka två hekto av Lasse.
Så här såg det ut när det var 10 minuter kvar av ingångstiden, och alla lag kom in i tid.
 
Det var en spännande väntan innan prisutdelningen då vi inte visste hur vi låg till. Men ingen pallplats, utan vi kom 6:a av 13 lag. Vi kommer igen på DM för att säkra en plats till Luleå 2019.
 
Grattis till alla Svenska Mästare 2018  i lag.
 
Yhj . Skellefteå SFK .        1566 gram.
Ädj.  SFK Luleå.                 1086 gram.
Ähj . Överkalix SF .            4124 gram.
Ädv. AFK Flugan.               1534 gram.
Ähv .Stäket SF.                   2702 gram.
Dv.   Woxnadalens SFK.    2528 gram.
Hv.   Skellefteå SFK.          4320 gram.
D.     Norsjö SFK .               2092 gram.
H.    Svegs SFK.                  5226 gram.
                                              
Ja, med facit i hand hade vi 1074 gram upp till guldet och 300 gram till pallen. Nu gäller det att ta sig till Luleå för jag längtar redan till nästa SM i pimpel.
 
Fortsättning följer i morgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela