Sjukt........

Publicerad 2018-02-16 08:20:20 i Allmänt,

Sjukt roligt att Sverige redan har tagit så många medaljer i OS. Flera oväntade i skidskytte och många grenar kvar.
 
Spännande dueller i curling på både herr och damsidan. Ishockeyn har knappt börjat, och mycket kvar inom skidor också. Jag är tacksam att jag kan följa allt live framför TV:n, ibland i vågrät ställning.Haha, men dygnet blir förskjutet och ibland blir det att sova middag.
 
Sjukt är också min situation fysiskt sett, med mycket värk i muskler och leder. Har en längre tid haft högt kolestrol och läkare vill att jag äter statiner. Jag har provat tre olika sorter, men alla har gett mig mer värk.
 
Läser biverkningar som kan ge mer värk i muskler och leder, diabetes, domningar och vara muskelnedbrytande, pust. Allt det där känns inte bra och diabetes ligger jag på gränsen till och går på kontroller. Fibromyalgi med värk har jag redan, och dubbelslag på hjärtat.
Jaja, ger det en chans och ny provtagning om några veckor. Man fick inte bara ärva goda sidor av pappa med hjärtfel och mammas diabetes och kärlkramp.
 
Som sagt svaret kommer om några veckor och det avgör mitt fortsatta val. Mediciner och värk eller ny detox av kroppen, hel kostomläggning och träning.
Ja, valet är nog ganska klart......fortsättning följer.
 
Nu fortsätter även det sjukt intressanta OS.😁
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela