Vapenvård....

Publicerad 2018-02-03 15:36:53 i Allmänt,

Ja, igår fick vi då beskedet som många väntat på från tävlingsledaren  för Pimpel-SM 2018 Erik Tikkanen. Det blir som planerat Mälaren med start i Steningeviken. Det har säkert varit många sömnlösa nätter för tävlingsledningen och osäkert in i det sista. Nu hoppas vi alla på den kyla som lovats kommande vecka, och håller alla tummar för lite tjockare is.
Idag blev det inget fiske för mig, utan jag passade på att ägna mig åt vapenvård. Mina vapen inför kommande helg är idag hemliga. Men här har det putsats pirkar, knutit om pirkar, bytt krokar. Har även fixat mina tafsspön och mormyska spön. Man vill ju inte gå ut naken, hehe.
Nu tror och hoppas jag att det blir ett vanligt Mälarfiske med pirk och trekrok som gäller. Men är väl förberedd på annat fiske. 
På mina spön sitter Ivar,Hugo och Inge, vi får se vem som klarar sig bäst. Krokarna tänker jag inte avslöja, men ni som följt mig vet ungefär vad jag brukar ha.
Har städat i kroklådan och bland mina mormyskor. Nu återstår att tvätta fiskekläder och packa allt som behövs.
Som draghjälp hoppas jag på min syster Monika, vi brukar stötta varandra och gå tillsammans, när vi kan.
 
Jag kan inte bli bättre förberedd, Stockholm nu kommer jag.❤❤❤

Kommentarer

Postat av: Kaj Hagström

Publicerad 2018-02-03 17:36:10

Skitfiske på dig!

Svar: Tack, ända in i kaklet.😊
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela