Flyttar söderut........

Publicerad 2018-06-16 07:57:13 i Allmänt,

Jag kommer inte längre bo i "Norrland" det vill säga norr om Dalälven. Nej, jag flyttar söderut, närmare bestämt 7 kilometer härifrån och till centrum av Borlänge. Jag överger Medväga och närheten till naturen. Man måste ha bil så fort man ska göra något, då kan jag lika bra bo centralt och skaffa en sommarstuga istället. Nedan några bilder från senaste promenaden här.
 
Igår skulle egentligen mitt flyttlass gått, men det kom ett gesällprov emellan. Jag är så tacksam att man lagt det på just min lägenhet, så jag väntar så gärna med flytten.
Det här betyder att det målas mer än vad som skulle göras, tak, fönster, lister och element. Har valt några svåra tapeter, vilket kanske också spelade in.
Mönsterpassning och med en skimrande yta som gör det svårt att se mönstret på den vita tapeten.
 
Ett stort problem för mig nu är att jag anmält flytt från den 15: e Juni och då kopplade Telia ur allt här. Vi har ju fiber här, inte bara Internet försvann utan även TV:n, grrr.
Så igårkväll satt jag i köket och lyssnade på fotbollsmatchen Spanien-Portugal på radion. Vet inte hur jag ska överleva detta fotbolls-VM utan TV. Får nog ringa Telia, tur man har många funktioner i mobilen. Vi hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela