Återhämtning m.m.......

Publicerad 2018-03-05 19:27:41 i Allmänt,

Idag försöker jag återhämta mig efter helgens bravader på sjön, m.m. Igår tänkte jag mig en dag framför TV:n med Vasaloppet, och bara slappa. Men min äldste son Stefan med familj höll på att flytta från Surahammar till Västerås.
Efter kontakt med honom förstod jag att de låg efter med flytten och städning. Frågar Niklas om han kan följa med och mellanbrorsan Mikael fick jag inte tag på. Så Niklas och jag åker ner själva, lagom möra efter den tuffa lördagen på Runn.
Så Niklas målar ett av rummen och jag börjar putsa fönster. Blev en vända till Västerås för Niklas och Stefan  med fulla bilar. Till saken hör att Stefans sambos barnvakt hoppat av, så mitt i flytten fanns två små barn med. Men det gick jättebra, vilka goa barn.
 
 
Så det blev full dag för oss, vi var hemma igen vid 18. Somnade gott på soffan och fick en sömnlös natt istället, lyssnade på mycket musik på Youtube. Vilken nostalgi.
Tvättstuga och en kropp som värker, men jag har ju "magboy" och linnement. Sånt är livet, bara att försöka vila och komma igen. Till helgen väntas det nya pimpeltävlingar.
Magboy är två magneter som man rullar över och utmed musklerna, för att få igång blodcirkulationen. Den för även bort slaggprodukter, så det gäller att dricka mycket vatten.
Jaja, vad är väl en bal på slottet😊
I lördags tog det lång tid att tina upp när jag kom hem, kanske skulle man sticka sig en overall.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela