Dalarnas DM i pimpel......

Publicerad 2018-03-01 10:46:48 i Allmänt,

På lördag är det dags för Dalarnas DM i pimpel, sista tävlingen i serien och lagtävling. Tävlingen är endast öppen för Dalarnas medlemmar i Sportfiskarna, medtag tävlingslicens.
Tävlingen avgörs på Runn, med start vid Storsund, som ligger vid sundet mellan Ösjön och Runn. Vi tävlar mellan 10-14, 30 minuters utgångstid och 45 minuter in. Ett stort område av Runn är med, se karta.
 
Det verkar som om kylan håller i sig minus 4-10 grader lite blåst från nordost. Vi har ju fått mycket snö, men det har ju även blåst, så förhållanden på sjön blir nog tuffa. Det positiva för de som skall gå norrut är att det finns en skridskobana från Storsund till Falun.
 
Fisket har ju i år varit trögt överlag och här snöar det var och varannan dag vilket inte gynnar fisket. Men lika villkor för alla.
Jag har många funderingar om vart jag ska gå och föret får avgöra. Är ju inte allt för snabb och stark längre, hehe.Tyvärr har jag inte skaffat något handikappkort varken på förlängd gångtid eller elborr. Bara att kämpa på.
Borlänge SFK arrangerar och jag vet att Jonas och kompani lagt ner mycket jobb. Hoppas även att vi medlemmar kan hjälpa till efter tävlingens slut. Så att allt flyter på. Ju fler desto bättre för man vill ju kunna fiska tiden ut.
 
En sista check på fiskeprylarna innan lördagen och nu har jag efter alla år skaffat mig ett räkneverk, så jag har koll på hur många abborrar jag får. På ont och gott, kan ju vara ett stressmoment, jag får se.
Så upp till kamp, nu skall det avgöras vilka som är bäst i Dalarna och får biljett till SM i Luleå 2019. VÄLKOMNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela