Funderingar.......

Publicerad 2018-03-09 10:16:00 i Allmänt,

Funderingar kring allt, väder, kläder, snödjupet, stöp, fiskeplats, taktik. Ja, frågorna är många.
Jag har tillsammans med Niklas diskuterat och studerat sjökortet över Ösjön och Runn.Ösjön är lite svårare och vinnaren kommer ofta från olika platser. Kan ju även vara så vid Roxnäs. Jag/ vi har ju några säkra platser, men fisket är ju inte som det brukar i år. Ännu har jag inte fiskat på Ösjön i år, trots att jag har fiskekort. Så det blir premiär i morgon.
Nu har det snöat sedan igår vid lunch och solen de lovat tills i morgon är borta. Just nu -4 grader, kallare i morgon bitti och snön skall avta. Vi får hoppas att det inte påverkar fisket allt för mycket. Det gäller ju att få hålen på rätt ställe och då brukar det nappa på en gång.
Idag ska jag knyta lite fler tafsar, kan behövas på slutet av tävlingarna. Annars är det inget märkligt med krokvalet, de flesta färgerna brukar gå bra. Själv väljer jag någon orange, röd, gul variant eller rött garn.
La lite tarotkort för de båda dagarna och det ser bra ut. Kan förklara för den som vill. Men som sagt det är alltid upp till en själv att göra jobbet.
Så välkomna till Dalarna och Borlängemästerskapet och Falumästerskapet i pimpel  2018.
 
Tillägg 12.50.......nu verkar det som om solen kommer i morgon, härligt😎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela