Nostalgi 1970........

Publicerad 2018-03-13 09:51:00 i Allmänt,

Nostalgi från 1970 och lite bilder från SM i pimpel på Rosjön utanför Eksjö.
Cirka 500 tävlare till start och vi hade alla nummerlappar på oss.Längst ner till vänster Lennart Kilestad som blev Svensk Mästare i herrklassen med 177 abborrar och 695 poäng.
Här väntar de på invägning, Siv Lundkvist från Trosa Afk och kvinnan bakom tror jag är från Uppsala, har  tyvärr glömt namnet, men eventuellt Berg i efternamn.
Inger Hansson vann damklassen med 37 abborrar 382 poäng, Hendrik Berg 65 stycken 245 poäng vann herrjuniorer, damjuniorer Anneli Carlsson 61 stycken 233 poäng och arrangörer Sune Eriksson 109 stycken 409 poäng.2 poäng per styck och 10 poäng per hekto.
Här plockar en av bröderna Adolfsson från Enskede ner fisken i målområdet. Killen bakom ser ut som Thomas Nilsson Borlänge Sfk, som kom trea i herrjuniorklassen. Det var ju bara fem klasser herr, dam, herrjunior, damjunior och arrangörsklass. Junior till och med det år man fyllde 17 år.
Tomas är son till Sylvia och Börje, och satsade mer på fotbollen och var nära att bli proffs. Men det blev ju istället hans son Lasse Nilsson.
Anneli Carlsson och jag hade blivit vänner eftersom vi åkt upp och tävlat till Dalarna under många år. Det här var hennes sista år som junior. Jag blev tvåa och hade ett år kvar som junior.
Lite foton från prisutdelningen som var i samband  med en middag för alla tävlare. Överst Anneli på väg fram till pallen, Karin Bergh i röd klänning, vid bordet. Anneli och jag på pallen och med på ett hörn prisutdelare Karl Frithiofson, ordförande i Fritidsfiskarna.
Pappa och jag från lördagkvällen och Ann-Mari Olsson, Kurt Pettersson och jag utanför Stockholmsbussen.
Maj-Lis Dahlin från Taxinge och tävlade för Mariefred. En känd profil som vi gjort många  fiskresor tillsammans med, både sommar och vinter.
Pappa, mamma, jag,Tore Karlsson och  hennes man Stig, tältade ofta tillsammans och reste på semestrar till Jämtland.Här nedan är Tore Karlsson för er som kommer ihåg honom.
Gunborg Södergran och Britta Axh Södertälje Sfk.
 
Mer nostalgi kommer i morgon.😊

Kommentarer

Postat av: Kaj Hagström

Publicerad 2018-03-13 20:08:19

Tore kommer jag ihåg och Arne Adolfsson förstås! Kul att se!

Svar: Javisst, Arne heter han, hade ett annat kort där Olle var med. Men kom inte ihåg vad storebror heter.
rosietalar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela