Pimpelfest.....

Publicerad 2018-03-07 19:15:52 i Allmänt,

Det drar ihop sig till pimpelfest igen här i Dalarna, nämligen Borlängemästerskap på lördag och Falumästerskap på söndag. Ösjön och Runn är sjöarna för slaget om Runn. De ligger ju alldeles bredvid varandra och där de möts kallas Storsund, där vi förra helgen hade DM.
Det är två egna tävlingar och en cup, där högsta vikten räknas ihop för båda dagarna.Pokal till bästa herr, dam och junior.Elborr får användas av äldre veteraner från 70 år och de som innehar handikappkort för detta ändamål.
Borlängemästerskapet ingår i år i pimpelsport cup, som en av många deltävlingar.
 
Här är kartan över de isbanor som är plogade på sjöarna. När vi hade plusgrader här i februari så blev det stöp på banorna så en del av dem är omlagda.
 
Som vanligt kommer min syster Monika hit, det blir trevligt att få umgås igen. Det har ju blivit tradition att hon kommer hit till de här tävlingarna och jag brukar åka ner till henne när det är Trosametet.
 
Det kommer nog bli många startande i helgen med tävlare från mellansverige, Östergötland, Småland, Skåne, Västergötland och även från Norge.
Så välkomna till årets pimpelfest i Dalarna.😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela