Slutet gott allting gott.....

Publicerad 2018-03-22 08:26:34 i Allmänt,

Det blev en händelserik dag igår som började redan vid 01 på natten.Hade sovit cirka tre timmar och vaknar med att hjärtat slår hårt och snabbt. Har ju tidigare fasat ut omeprazol för magen som jag ätit över 10 år.
 
Så nu besväras jag av reflux och halsbränna, som blir värre när man ligger ner. Det positiva är att jag är mycket piggare när tarmen kan ta upp näringen bättre.
Så upp och tog ett glas vatten med en tesked bikarbonat, och kunde somna om.
Vaken i omgångar och hjärtat fortsätter i "180 knyck".Vid 8 hade jag fått nog och ringde vårdcentralen som ringde tillbaka vid 8.45. Sa att jag skulle ringa ambulans och den kom väl efter 50 minuter.
Så uppkopplad på ekg bär det iväg på isiga vägar till akuten i Falun. De skulle sätta in en nål och förbereda allt inför provtagningen. Men ådrorna i armvecket sprack sönder, trots att chauffören stannat till en stund.
Väl inne på sjukhuset kommer en sköterska och gör tre försök att sätta in nål, men misslyckas då ådrorna rullar undan. Efter 45 minuter så kommer en ny sköterska som också misslyckas. Vid nionde gången och med minsta nålen får hon ut de fem rör med blod från vänster hand, som är begärda. Men det rinner väldigt sakta med den tunna nålen. På höger hand sitter infarten som inte gett något blod. Pust.😓
Väntans tider hjärtat har lugnat ner sig och ekg är bra. Efter tre timmar kommer läkaren in och alla prover är bra. Så magen har påverkat hjärtat negativt, får ny omeprazol utskriven och nitrospray om jag skulle få tryck i bröstet fler gånger.
Under väntan så har jag skickat sms till två av mina söner, syster Monika som försökt ringt och sonhustru Pantea som jobbar i Falun.
Så efter tre när jag blir utskriven kan jag gå till apoteket, och fiket då jag är vrålhungrig och sen kommer Pantea som en räddande ängel och skjutsar hem mig.
Under dagen har de varit här och skrapat bort mycket av snön, för ambulansen kom knappt fram till min dörr.
 
Öppnar min mail och upptäcker att jag fått en lägenhet mer centralt och blir glad. Ringer runt och skickar sms till alla som varit oroliga under dagen. Sen ringer min väninna Marina som inget visste, och ville fira att hon själv lämnat in sista tentan på en kurs.
Så hon hämtar mig och vi åker till kupolen och fikar och har en mysig tjejstund. Slutet gott allting gott.😊😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela