Härliga dagar....

Publicerad 2018-05-14 13:46:00 i Allmänt,

Jag har tillbringat flera härliga dagar i Strängnäs hos Monika. Varmt och skönt på dagarna och på kvällarna  har hon bjudit på mat så vi haft besök. Igår var vi hos brorsan på mat.
Han och Aina bor i en fin lägenhet på Sundbysidan och  med fin utsikt över hästhagar. Många slånbärsbuskar i blom långt bort.
En ståtlig häst, frieser, som höll på att tränas in. 
God drink, innan kaffet och sedan hem och kolla hockeyn.
 
Vi har promenerat nere i hamnen och utmed strandpromenaden och vi har ätit glass tillsammans med hennes väninnor nere på Slagsta glasskiosk.
Skönt att det fläktar lite ute vid Lurudden, annars som Medelhavsvärme.
Mycket pollen i vattnet och änderna gör egna vägar.
 
Ett märkligt träd med mörkgrön topp?!
En dag låg vi och solade på en brygga ute vid Löt, många sjöfåglar som underhöll oss och inte så trevligt vatten. Så det blev inget bada av.
 
 
Vi har hunnit med stan också och snart stundar nya äventyr och nu har fisken vaknat till av värmen, många vak på dagens promenad.
 
I natt var jag vaken vid soluppgången, vackert. Vi hörs!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela