Sammanfattning SM Internationellt mete 2018.......

Publicerad 2018-09-11 10:10:00 i Allmänt,

Söndagen bjöd på bättre väder med sol, men med en dimmig morgon. Vi var på plats redan 05.30, efter att städat ur vandrarhemmet som vi hyrt hela till oss arrangörer.
En lång väntan innan de tävlande var på plats, men sträckorna skulle gås igenom och även denna morgon fattades en bricka som ersattes av en ny.Här nedan Erik Bjurström, som vann äldre juniorer.
Alla utom en droppade in för anmälan och lottning och sedan snabbt ut till sin plats. Idag skulle det avgöras, vilka som skulle kunna titulera sig som Svensk Mästare vid dagens slut.
Tävlingsledare Lars Wallberg vände på listorna vid dagens lottning och först elitklassen, juniorerna och sist begränsad klass.Nedan dagens prisbord.
Amanda Sundberg-Storm vann yngre juniorer och Erik fick likadana priser. Bilden på Amanda har jag lånat av pappa Jörgen Storm.
 
Jag gick och tittade under tävlingen och mycket fisk kom upp men överlag var det mindre storlek på dem, då mycket löja och små mört fanns i ån.
Om man zomar in himlen så ser man tranorna som skränade och flög söderut. Dagens segrare i elitklassen blev Charles Fasth med två ettor.
Här nedan medaljörerna i elitklassen.
Här begränsad klass, med Bengt Forsling som Svensk Mästare.
 
När prisutdelningen var över och allt lastat så avslutade vi i Borlänge Sfk, med chinamat innan vi åkte hemåt.Det blev en intensiv och rolig helg med mycket skratt.
 
Nu väntar jag och alla andra på sammanlagda resultatresultaten, vi får hoppas att Wallberg lägger ut dem snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela