SM i Internationellt mete 2018......

Publicerad 2018-09-06 17:41:14 i Allmänt,

Till helgen arrangeras SM i Internationellt Mete 2018 i Söderhamn av Borlänge SFK och Tunabygdens SFK. Förra året arrangerades inget SM då det inte fanns någon som ville eller kunde arrangera. Men i år får vi tacka de två klubbarna som ställer upp.
För att var två års dm-uttagningar och SM-medaljörer från tidigare SM, känns det som väldigt få deltagare. 47 seniorer, 22 i begränsad klass 1 i yngre juniorer och 1 i äldre juniorer.
Så vi har i alla fall redan nu två Svenska Mästare klara om de kommer till start Amanda Storm och Erik Bjurström.
Tråkigt att det inte är fler juniorer med, men de två som deltager är erfarna fiskare och har tidigare SM- titlar.😊
Själv kommer jag upp och tjänstgör för min klubb Borlänge SFK, ni hittar mig nog vid försäljningen av korv, läsk m.m. Kom gärna dit och släng några ord, vill gärna veta lite mer om vad jag ska skriva på bloggen.
Har ju inte varit närvarande under hela sommaren, så jag ligger lite back.😉
Skitfiske till Er alla som skall fiska i helgen, vi kanske ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela