Väntans tider på Sm.....

Publicerad 2018-09-08 11:45:00 i Allmänt,

45 minuter till start och de flesta börjar bli klara med uppriggningen av spön och mäsken färdigblandad.
 
Jonas med pappa Per hämtade mig före 10 igår förmiddag och väl i Söderhamn träffade vi resten av arrangörsstaben. Vi satte ut platserna till de olika sektionerna. Man tävlar i elitklass, begränsad klass, yngre och äldre juniorer.
Först anmälan sedan lottning och utgång när man dragit sin plats. Man fick ta bilen ut till platsen, då man har mycket utrustning med sig.
När tävlingen är slut vid 16 så väger man på plats och släpper i fisken igen. Under tävlingen har alla ett keepnet, en slags sump där man släpper ner den levande fisken.
Tävlingen avgörs under två dagar, så samma procedur i morgon och då ställer vi väckarklockan på 04.00, då tävlingen startar en timme tidigare än idag.
Dimman låg tät ett tag i morse och kom ner som lite duggregn, men nu har den lättat.
Arrangörer för SM i Internationellt mete är Borlänge Sfk, Tunabygdens Sfk och Sportfiskarna. Själv hjälper jag till att sälja korv, läsk och kexchoklad och lite annat om det behövs.Det blåser kallt från havet så vinterkläderna sitter inte i vägen. Nu är det bara en kvart kvar till start, tiden går fort när man bloggar. Vi hörs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

rosietalar

Jag heter Rosie Thörne är 68 år och bor i Borlänge, har tre vuxna söner och sex barnbarn. Jag har alltid tyckt om att vara i naturen, och att fiska. Har tävlingsfiskat sen jag var 10 år och vunnit många tävlingar genom åren .Kommer att berätta om mitt liv och fisket.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela